A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban

Joób, Krisztina (2019) A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_joóbkrisztina_izzb8i.pdf] PDF
szakdolgozat_joóbkrisztina_izzb8i.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (933kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a pedagógusoknak a tehetséggondozásban betöltött szerepét járom körül. Először a tehetséggondozás elméleti hátterét mutatom be: leírom a tehetség különböző összetevőit és a tehetséges gyermekek jellemzőit, azután kitérek a tehetséggondozás átfogó rendszerére, majd ezek fényében rávilágítok a tehetséggondozó pedagógusokkal szemben támasztott elvárásokra. Dolgozatom második felében a tehetséggondozás gyakorlatára vonatkozó önálló kutatásomat ismertetem. A dolgozat első felében bemutatott elméleti háttér alapján három kutatási kérdést fogalmazok meg a tehetség azonosításával, a rendszerszemléletű tehetséggondozással és a tehetséggondozó pedagógusok kompetenciáival kapcsolatban. Ezt a három kérdést egy, gyakorló pedagógusokból álló fókuszcsoporttal készített interjú segítségével vizsgálom meg. Kutatásom főbb megállapításai: A pedagógusok a tehetséget elsősorban a jó iskolai teljesítmény alapján azonosítják, munkájukban a rendszerszemlélet alig érvényesül és a tehetséggondozásban a nyitottságot, a toleranciát és a szeretetet, valamint a kommunikációs és kapcsolattartási kompetenciákat tartják fontosnak.

Magyar cím

A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban

Angol cím

The teacher’s role in talent care

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Szociálpedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár, Gabriella
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Klára Joób
Dátum: 14 Okt 2019 11:19
Utolsó módosítás: 21 Feb 2023 14:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5193

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet