Joób, Krisztina (2019) A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_joóbkrisztina_izzb8i.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (933kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a pedagógusoknak a tehetséggondozásban betöltött szerepét járom körül. Először a tehetséggondozás elméleti hátterét mutatom be: leírom a tehetség különböző összetevőit és a tehetséges gyermekek jellemzőit, azután kitérek a tehetséggondozás átfogó rendszerére, majd ezek fényében rávilágítok a tehetséggondozó pedagógusokkal szemben támasztott elvárásokra. Dolgozatom második felében a tehetséggondozás gyakorlatára vonatkozó önálló kutatásomat ismertetem. A dolgozat első felében bemutatott elméleti háttér alapján három kutatási kérdést fogalmazok meg a tehetség azonosításával, a rendszerszemléletű tehetséggondozással és a tehetséggondozó pedagógusok kompetenciáival kapcsolatban. Ezt a három kérdést egy, gyakorló pedagógusokból álló fókuszcsoporttal készített interjú segítségével vizsgálom meg. Kutatásom főbb megállapításai: A pedagógusok a tehetséget elsősorban a jó iskolai teljesítmény alapján azonosítják, munkájukban a rendszerszemlélet alig érvényesül és a tehetséggondozásban a nyitottságot, a toleranciát és a szeretetet, valamint a kommunikációs és kapcsolattartási kompetenciákat tartják fontosnak.
Magyar cím
A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban
Angol cím
The teacher’s role in talent care
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Klára Joób |
Dátum: | 14 Okt 2019 11:19 |
Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 14:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5193 |
Actions (login required)
Tétel nézet |