Durucskó, Zoltán (2021) Vezetői kompetenciák fejlesztése coaching folyamatban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Durucskó Zoltán - Szakdolgozat v1p05.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a vezetőfejlesztés témakörrel foglalkozom. Ebben a komplex témakör-ben arra keresek választ, hogy definiálhatók-e fejlődési szakaszok egy vezető fejlődésé-ben, ha igen, akkor annak milyen szakaszai vannak, az egyes vezetői szakaszokhoz mi-lyen vezetői kompetenciák kapcsolódnak, amelyek a legjobban támogatják a vezető fej-lődését az adott szakaszban, és az adott kompetenciák hogyan fejleszthetők egy coaching folyamatban. A megválaszolandó kérdések közül először a vezetői fejlődés szakaszaival foglal-kozom. Ehhez először áttekintem a vezetői felfogások fejlődését, röviden ismertetve né-hány ismert vezetési modell lényegi elemét. Ehhez kapcsolódva bemutatom Tuckmann négy fázisú csoportfejlődési modelljét is, hiszen a vezetőt nem lehet elválasztani az álta-la vezetett csoporttól. Majd John C. Maxwell 5 szintű vezetési modelljét mutatom be, amely szakaszokra osztja a vezető fejlődését. Ezután a vezetői felfogás fejlődésnek egyes szakaszaihoz, és a csoportfejlődés egyes fázisaihoz kapcsolva a Maxwelli modell egyes fejlődési szintjeit, helyezem a modellt a vezetői felfogás- és csoportfejlődés kontextusá-ba. Ezután általánosan tárgyalom a vezetői kompetenciákat, és hozzákapcsolom az egyes kompetenciákat a Maxwelli modell egy-egy fejlődési szintjéhez. Majd kiválasztva néhány alap vezetői kompetenciát, ezeket külön-külön, részletesen is megvizsgálom, megadva a kompetencia meghatározását, feltárva azokat a lehetséges problémákat, ami-ket az adott kompetenciában lévő deficit okozhat a vezető, vagy a szervezet számára, il-letve azt, hogy egy coach miben tud segíteni az adott kompetencia fejlesztésében. A coaching folyamat tárgyalásához először megnézem, hogy milyen jellegzetessé-gei vannak a rendszerszemléletű coachingnak, mint eszköznek, és az hogyan illeszkedik a vezetőfejlesztés egyéb eszközeihez. Majd egy esettanulmány segítségével felvázolok egy lehetséges coaching folyamatot az esettanulmányban szereplő vezető kompetenciái-nak fejlesztésére. Legfontosabb eredménye a dolgozatomnak, hogy konstruktív választ ad a célkitű-zésben feltett kérdésekre, és gyakorlati példán keresztül mutat be egy lehetséges megkö-zelítést és megoldást.
Magyar cím
Vezetői kompetenciák fejlesztése coaching folyamatban
Angol cím
Developing leadership competencies in the coaching process
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KPLCOH-21/01 Durucskó Zoltán
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zoltán Durucskó |
Dátum: | 06 Máj 2022 08:00 |
Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 15:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8512 |
Actions (login required)
Tétel nézet |