Szabóné Beke, Beáta Ágota (2021) A Groupama biztosító hálózatirányítási rendszerének coaching szemléletű átalakítása. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KPLCOH-21_10.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 14 December 2036 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
„Csak a változás állandó”. Mai felgyorsult világunkban Hérakleitosz ókori görög filozófus mondása talán sosem volt ennyire aktuális, mint most. Turbulens világunkban a folyamatosan megváltozott viszonyokhoz nem csak az egyéneknek a magánéletben, hanem az egyéneket foglalkoztató szervezeteknek is alkalmazkodni kell. A coaching erre egy kiváló eszköz, ami napjainkban virágkorát éli, és mára már több neves multinacionális cég szervezeti kultúrájába is beépült. Mivel 25 éve a biztosítási szektorban dolgozom, igazi szívügyemmé vált annak keresése, hogy milyen eszközökkel növelhető a biztosító társaságok teljesítménye úgy, hogy közben a benne dolgozó tanácsadók elégedettsége és motivációja is nő. Szakdolgozatom célja nem más, mint a Groupama biztosító hálózatirányítási rendszerének coaching szemléketű átalakítására olyan javaslatot kidolgozni, ami ezt a célt hivatott elősegíteni. Olyan coaching koncepciót készíteni, ami a gyakorlatban alkalmazható, és aminek bevezetésével a Groupama biztosító úttörőként, elsőként léphet elő a biztosítási szektorban. Ahhoz, hogy a coaching koncepció egyes elemei kellő tudományos megalapozottsággal rendelkezzenek a szakirodalmat hívtam segítségül dolgozatom első részében. Bemutatom azokat a szakirodalmi témákat, amelyek hatással lehetnek a coaching elterjedésére a Groupama biztosító szervezeti kultúrájában. Dolgozatom második részében a Groupama biztosítót, mint társaságot és annak hálózatirányítási rendszerének egyes pontjait, irányelveit és gyakorlati alkalmazásukat mutatom be a társaság belső kézikönyve és szabályzata alapján. Ismertetem, hogy milyen szemlélet szükséges ahhoz, hogy a hagyományos vezetői stílust a coaching szemléletű vezetés váltsa fel. Harmadik része a dolgozatomnak a Groupama hálózatirányítási rendszerének coaching szemléletű átalakítására coaching koncepció készítése. Bemutatom, hogy a coachingot, mint fejlesztési eszközt, hogyan építeném be a hálózatirányítási rendszerbe, erre cégspecifikus fejlesztési tervet dolgoztam ki. Bemutatok néhány olyan coaching eszközt, amelyek szintén a Groupama biztosítónál, a meglévő hálózatirányítási eszközök kiegészítésére, illetve helyettesítésére alkalmasak. Fontosnak tartom a coach által követni kívánt alapelvek bemutatását az átalakítási folyamatban, hisz ezek az alapelvek határozzák meg a vezetők számára is a kívánatos útvonalat. A coachnak nem csak alapelvekkel, hanem coach kompetenciákkal is rendelkeznie kell, különben a nem lesz hiteles és példaértékű a hálózatban dolgozó vezetők számára, így ennek bemutatására is nagy hangsúlyt fektettem. Dolgozatom egy coaching szervezeti kultúra váltás kezdeti folyamatait hivatott előre vetíteni, de a dolgozat megírásával a folyamat nem zárul le, épp ellenkezőleg, a gyakorlati megvalósítás még csak most kezdődik.
Magyar cím
A Groupama biztosító hálózatirányítási rendszerének coaching szemléletű átalakítása
Angol cím
The coaching transformation of the network management system of Groupama Insurance Company
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KPLCOH-21/10
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Beáta Ágota Szabóné Beke |
Dátum: | 06 Máj 2022 07:59 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 11:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8495 |
Actions (login required)
Tétel nézet |