Háztartások vásárlási szokásainak változása a járvány ideje alatt, márkák fogyasztói megítélése

Erdődi, Evelin Eszter (2021) Háztartások vásárlási szokásainak változása a járvány ideje alatt, márkák fogyasztói megítélése. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-21_17.pdf] PDF
KFON-21_17.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat a Soproni Egyetem Kereskedelem és Marketing felsőoktatási szakképzést lezáró tanulmányaként íródott. A feldolgozott téma a háztartások vásárlási szokásainak változásának vizsgálata a járvány időszakra vonatkozóan és a márkák fogyasztói megítélése. Témaválasztásom fő indoka, hogy a háztartási termékek értékesítésében tapasztalatra tettem szert munkám során. A kötelező szakmai gyakorlatomat a Media Markt Saturn Holding Kft. kereskedelmi részlegén töltöttem, ezért jutottam arra az elhatározásra, hogy a gyakorlati idő alatt szerzett tapasztalatok alapján a kereskedelmi rendszer elemzése lenne a legmegfelelőbb dolgozat téma. A dolgozat felépítése a következőképpen áll össze: elsőként az elméleti keret kerül tárgyalásra, azon belül is a kereskedelem és a fogyasztói magatartás. Ezt követi a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása a járványnak. Az elméleti keretet a primerkutatás részletes bemutatása és értékelése követi, majd az elemzés és következtetések, végül pedig a kitekintés és konklúzió zárja a gondolatmenetet. Mint tudjuk a járvány időszaka felforgatta mindenki életét és mindennapját. Ennek különböző hatásait megfigyelhetjük a vásárlási szokások változásában is. A koronavírus 2020 tavaszán váratlanul tört be mindenki életébe. Magánszemélyeket, vállalkozásokat és cégeket is padlóra kényszerített. A beszámoló a cég működésének és környezetének változását vizsgálja a vírushelyzetben. Felismerhető volt, hogy a legnagyobb kihívást az újraindulásban a fogyasztói magatartás változása fogja okozni, valamint a versenytársak szolgáltatásainak kibővítése és az új belépők költséghatékony működése. Célom rámutatni, hogy összességében milyen változásokat idézett elő ez a járványhelyzet a fogyasztói magatartásban és a cég működésében.

Magyar cím

Háztartások vásárlási szokásainak változása a járvány ideje alatt, márkák fogyasztói megítélése

Angol cím

Changes in household shopping habits during the epidemic, consumer perception of brands

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KFON-21/17

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Evelin Erdődi
Dátum: 06 Máj 2022 07:56
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8292

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet