Boros, Béla (2021) A soproni OBI áruház kert projekt pultjának elemzése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-21_23.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2026 Download (6MB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság a fogyasztói igények teljesen megváltoztak az előző generációkéhoz képest. A fiatalság igényt tart arra, hogy kitűnjenek a tömegből, valami egyedit, mara-dandót alkossanak. Ezt a piaci rést észlelve az OBI barkácsáruház létrehozta Kert Projekt Területét. A koncepció lényege, hogy a vásárló a saját igényeinek megfelelően tudja ösz-szeválogatni a projektje megvalósításához szükséges alapanyagokat. A folyamat egy ba-ráti hangulatú beszélgetés keretein belül, otthoni környezetben kerül megvalósításra, az itt dolgozók szaktudásának segítségével. A szakmai gyakorlatom az OBI Hungary Retail Kft. soproni áruházában töltöttem, a vezetőség a kert osztály Projekt Területén biztosított nekem feladatokat. Miközben egyre több tapasztalatot gyűjtöttem, így egyre jobban beleláttam az itt végbemenő fo-lyamatokba azt a döntést hoztam, hogy a vállalat ezen területének forgalmát választom szakdolgozatom témájául. Mielőtt megkezdtem volna a tényleges forgalomelemzést, an-nak érdekében, hogy tisztában legyek azzal mi áll egyáltalán a tevékenység hátterében, a dolgozat első felében az olvasó betekintést nyerhet a „DIY” fogalom kialakulásába. Ezt követően bemutatásra kerül, hogy a mozgalom hogyan emelkedett iparággá. A fejezet második felében feltárásra kerül a kiskereskedelem magyarországi vonatkozása, illetve, hogy mekkora részt képvisel a barkácsszektor ezen tekintetben. Miután a külső tényezők feltérképezésre kerültek, a következő részben bemuta-tásra kerül az OBI soproni áruháza, azon belül hangsúlyt fektetve a kert osztály projekt területére. A terület forgalmának elemzéséhez kétoldalú kutatást bonyolítottam le. Elő-ször megvizsgáltam a belső rendszer adatait, a legjobban teljesítő árucikkek az egész áruház forgalmával kerültek összehasonlításra mind eladási értéket, valamint eladási mennyiséget tekintve. Ezután részletesen termékcsoportok szerint elemeztem az itt meg-található árukat. A belső elemzést követően egy rövid primer kutatás keretein belül vizs-gáltam, hogy a vásárlók milyen demográfiai összetételben érkeznek a vásárlók, a pro-jektvásárlások jellegét, illetve a vevői elégedettséget. A kétoldalról alátámasztott kutatá-som célja az volt, hogy az eredmények összegzését követően olyan javaslatokkal tudjam ellátni a vállalatot, melyek megvalósítása a jövőben pozitív hatást lesz képes elérni a te-rület forgalmát, illetve népszerűségét illetően.
Magyar cím
A soproni OBI áruház kert projekt pultjának elemzése
Angol cím
Analisys of the garden project of the OBI store in Sopron
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-21/23
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Béla Boros |
Dátum: | 06 Máj 2022 07:44 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8264 |
Actions (login required)
Tétel nézet |