Bódi, Bernadett Zsanett (2021) REKLÁMFELÜGYELET A GYÓGYSZERIPARBAN AZAZ MIT LEHET ÉS AZT HOGYAN, HOL, KINEK ÉS MIÉRT. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
dr. Bódi_Bernadett_Diplomadolgozat_Nyilatkozattal_2021.07.08._leadott._final version.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szinte mindenki vásárolt már gyógyszert, látott már reklámot, többek között gyógyszerekről is. Olyan témát kerestem a dolgozatomhoz, amely részben az alapvégzettségemhez, a gyógyszerészethez is kötődik a kommunikációs tanulmányaim mellett. Továbbá a másik szempont az volt, hogy a reklámot, a médiát és annak hatását is bemutathassam egy kicsit. Ezt a marketingpszichológia összetettségén és a saját kutatásomon keresztül szemléltetem leginkább. A gyógyszerek eladásösztönzésére irányuló tevékenység hazánkban egy jól szabályozott jogi keretrendszerben működik. Két fő tevékenységet különböztetünk meg ezen a területen a reklámozást és az ismertetést. A reklámozás különböző médiumok felületein történik a potenciális vásárlói szegmenst célozza meg, célja a vásárlás ösztönzése, továbbá valótlan információt nem tartalmazhat. Az ismertetés személyes kapcsolattartáson alapul. Az ismertetni kívánt személy és az is-mertető hasonló szakmai háttértudással rendelkezik, mert mindketten egészségügyi szakemberek. Az ismertetés célja nem csak és kizárólag az ismertetett gyógyszer forgalmának a növelése, ha-nem a legújabb bizonyítékokon alapuló szakmai információk eljuttatása a betegellátásban dolgozó szakemberek számára, szakemberektől. Ebben az esetben tehát az ismertető személy egy élő, hús-vér kommunikációs csatorna is. Ennek a két tevékenységnek a jogi kereteit is bemutatom a dolgozatom során. Természetesen, mint minden rendszerben itt is létezik kivétel, öszvér megoldás, kivételi szabály. Ez a kivétel pedig nem más, mint a védőoltások, ennek a kivételezésnek a miértjét is bemutatom. A COVID-19 okozta járvány kapcsán mérhetetlen mennyiségű ’fake news’ jelenségnek lehettünk mindannyian tanúi. Ennek a jelenségnek a szerepét és hatását kívánom érzékeltetni a COVID-19 járványon keresztül is. Végül saját kutatást is végeztem a gyógyszerek reklámtevékenyégére fókuszálva. Ezt úgy értem el, hogy két hasonló, de mégis különböző kérdőívet készítettem. Az egyik kérdőív a laikusoknak, mint potenciális vásárlóknak, a másik kérdőív a gyógyszertárban dolgozó szakembereknek szólt. Mindkét kérdőív célja az volt, hogy a gyógyszerek reklámkampányának hatását bemutassa. A hipotézisem az volt, hogy egy jól szervezett reklámkampány kihat a gyógyszertárak készletezési szokásaira (berendel a gyógyszertár reklámozott termékből, mert felkészül az iránta keltett megnövekedett vásárlói keresletre), ugyanis – a kutatásom eredményeként – megállapítható, hogy maga a gyógyszerreklám betölti küldetését, igenis hatással van a fogyasztói döntésre.
Magyar cím
REKLÁMFELÜGYELET A GYÓGYSZERIPARBAN
Angol cím
ADVERTISING SUPERVISION IN THE PHARMACEUTICAL INDUSTRY
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KPLSZ00
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dr. Bernadett Bódi |
Dátum: | 27 Ápr 2023 11:58 |
Utolsó módosítás: | 18 Szep 2023 07:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8170 |
Actions (login required)
Tétel nézet |