Online marketing és marketingkutatás

Schőberl , Zsófia (2021) Online marketing és marketingkutatás. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-21_27.pdf] PDF
KFON-21_27.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájaként az online marketinget és marketingkutatást választottam. Ahhoz, hogy ezen területekre mélyebb betekintést nyerjek az EFFIX marketing Kft.-t választottam. A bevezetésben megfogalmazásra került a dolgozat feltételezése. Ami azt foglalta magába, hogy az idősebb generációk inkább a Facebook-ot, míg a fiatalabbak inkább az instagram-ot veszik igénybe. A dolgozatom további részében bemutatásra került az online marketing fogalma feladata és a célja. Ezután ismertettem az online marketing legfontosabb eszközeit. Ide tartozott többek között a közösségi média is. Ezután bemutatásra került az is, hogy a konverzió mérésére milyen módon kerülhet sor. A továbbiakban szakirodalmi szempontból közelítettem meg azon szempontokat melyeket a primer kutatásom során is használni tudtam. Ezek között említendő a közösségi média funkciója, ezen felületek definíciója a vállalatok szemszögéből, valamint az is ide tartozik, hogy a különböző generációk körében milyen szerepe van a digitalizáció, illetve a közösségi média megjelenésének. Leírásra került az is, hogy milyen szerepe van a közösségi médiának, mint újonnan megjelent marketingkommunikációs eszköz. A szakirodalmi elemzésbe tartozott még a legnépszerűbb közösségi média felületek bemutatása a fiatal generációk körében. Ezután következett primer kutatásom lebonyolítása és kiértékelése. A saját kutatásomat mélyinterjú segítségével készítettem el, melynek témája a közösségi média hatása a különböző generációkra. A vizsgálatot 3 generáció körében került lebonyolításra. Ezek a generáció az X, Y, és Z volt. Mind a 3 generáció esetében 8 ember került megkérdezésre. A kérdések szempontjai több területet is érintettek. Többek között fontos szerepet töltött be a kutatás során az, hogy mely generáció mely közösségi média felületeket használják a leggyakrabban és azt milyen célokra. A kutatás tárgya volt még az is, hogy mik az előnyei a közösségi médiában való jelenlétnek, mind vállalatok, mind magánszemélyek esetében. Valamint vizsgálati szempont volt még a közösségi média emberi kapcsolatokra gyakorolt hatása is, illetve az is, hogy milyen szerepet töltenek be ezek a felületek a vásárlásban, tehát mely generáció milyen gyakran veszi igénybe ezen felületeket a vásárlásai során és milyen gyakran vásárol, illetve milyen fajta cikkeket. Utolsó szempontként pedig azt vizsgáltam, hogy milyen hatást gyakorolnak a különböző generációkra a közösségi médiában alkotott vélemények egy általa fontosnak vélt dologgal kapcsolatban. Végezetül pedig megfogalmaztam a következtetéseimet ami nem más, mint az, hogy minden generációban manapság jelen van a közösségi média, de a legelterjedtebb a legfiatalabbak, azaz a Z generáció körében. Megfogalmaztam még azt is, hogy a közösségi média fontossága nem minden generáció függő, hanem a személyiség is nagy mértékben közrejátszik.

Magyar cím

Online marketing és marketingkutatás

Angol cím

Online marketing and marketing research

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KFON-21/27

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Schőberl
Dátum: 18 Jún 2021 09:15
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8031

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet