Németh, Erzsébet Eszter (2021) A Tízpróba Magyarország Kft. fenntartható fejlődési jövőképe. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-21_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 14 Május 2036 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat témája a Tízpróba Magyarország Kft. fenntartható fejlődési jövőképe. A vállalat sürgetőnek ítéli, hogy a fenntartható fejlődés érdekében átalakítsa működését. 2020 óta stratégiájának a részét képezi a környezet védelme. Fenntartható módon szeret-né elérhetővé tenni a sportolás örömét a lehető legtöbb ember számára. Olyan módon szeretne profitot elérni, hogy ne veszélyeztesse a következő generáció szükségleteink el-érését. Kihangsúlyozza szerepét a társadalmi felelősségvállalás és szemléletformálás te-rületén. A küldetése, hogy jó példát mutasson a vásárlóközösség számára. Hazánkban a Decathlon víziójának kialakítása „Zöld Projekt” névvel indult 2020-ban. Első lépésben megalakította a „Zöld Követ” hálózatot. Zöld követek felelnek a fenntartható projekt helyi szintű kialakításáért. A zöld projekt nyolc területet ölel át, ezek a szállítás és logisztika, közlekedés, szén-dioxid kibocsátás, hulladékgazdálkodás, fenntartható forgalom kialakítása, a 24 áruház szemléletformálása, energiafelhasználás, és a kommunikáció. 2020-decemberében készült el a 2021. évi fenntarthatóság útiránya, mely konkrét számadatokat tartalmaz. Tervek szerint számszerűsíthetővé kell tenni a változásokat. 2020. évben, a koronavírus járvány kirobbanását követően nem sikerült tartani a ki-tűzött célértékeket. Sok esetben, nemhogy javult volna a fenntarthatósági teljesítménye, hanem romlott. A tervek szerint 3,8%-al csökkenteni kellett volna szén-dioxid kibocsátá-sát, ennek ellenére az 1,2%-al nőtt. A 2019-ben kialakult járványhelyzet hatására a válla-latvezetés megsürgette a cég reformálását. A dolgozat kutatási fejezetében komplex módon elemztem a vállalat mikro- és makrokörnyezetét. Majd SWOT analízis segítségével vizsgáltam a Zöld projektet. Végül stratégiai célokat (védekező, támadó, változásorientált, diverzifikált) fogalmaztam meg a SWOT-mátrix alapján. Vállalaton belül a Zöld Projektnek erőssége a vállalatvezetés elköteleződése a fenntartható fejlődés iránt és az alkalmazottaknak lelkesedése a feladatok felé. A gyen-gesége, hogy nincsenek még egységes intézkedések. Minden Zöld követ helyileg hoz in-tézkedéseket. Ezen kívül jelenleg nincs elkülönített forrás egy egységes projekt kialakí-tására. Minden áruház saját forrásból gazdálkodik. A kisebb áruházak hátrányba kerülnek ebben a helyzetben a nagyobb áruházakkal szemben. Következő évben lehetősége a vál-lalatnak, hogy 2021-ben az Európai Bizottság bővítette a fenntartható fejlődést célzó pá-lyázatok költségvetését, s ezt a keretet a következő években is emelni fogja. Veszélyként jelenik meg a projekt szempontjából az euroárfolyam emelkedése, mely hat a termékek árazására. Jól kialakított stratégiával kiaknázhatók a vállalat és a projekt-elképzelés erősségei és tompíthatók a gyengeségek.
Magyar cím
A Tízpróba Magyarország Kft. fenntartható fejlődési jövőképe
Angol cím
Sustainable vision at Decathlon Hungary Ltd.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-21/04
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erzsébet Eszter Németh |
Dátum: | 06 Máj 2022 07:39 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 10:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7967 |
Actions (login required)
Tétel nézet |