Az agilis felsőoktatási módszertan kialakításának lehetőségei

Frisch, Lilla (2021) Az agilis felsőoktatási módszertan kialakításának lehetőségei. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-21_17.pdf] PDF
KMAL-21_17.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (635kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai felgyorsult világban, a környezeti igények és elvárások miatt, a szervezetek megpróbálnak mindent megtenni annak érdekében, hogy minél gyorsabban és hatékonyan tudjanak reagálni a szükségletekre, az igényekre és a problémákra. Erre a megoldást a közvetlen, és gyors kommunikációban, valamint a hagyományos működési és szervezeti formák átszervezésében látják. Egy sikeres agilis szervezet képes megújulni, változtatni, tanulni a hibákból, ezáltal folyamatos lesz a fejlődés. Bár az agilis irányelvek igen egysze-rűek, a gyakorlati megvalósítás egy összetett feladat. Tanulmányoztam, hogy miként lehetne a hagyományos felsőoktatási módszertanba beleépíteni bizonyos agilis elemeket, mindezt annak érdekében, hogy egy egyetemről fris-sen kilépő diák számára a munka világában ne legyen újdonság a rugalmasság, minden új helyzetre felkészülten tudjon reagálni, majd pedig megoldást találni. A dolgozatban megvizsgálom a jelenlegi felsőoktatási gondolkodásmódot, felkuta-tok alternatív oktatási módszertanokat, valamint felvázolok egy lehetséges oktatási fel-építést az agilis projektmódszertant alapul véve. Kutatásom során arra jutottam, hogy egyre több törekvés történik annak érdeké-ben, hogy a klasszikus oktatóközpontú módszertant átváltsa a tanuló- tanulásközpontú megközelítés. Sok helyen megjelenik az igény, hogy a hallgató-orientált megközelítés le-gyen az irányadó a felsőoktatási képzések tervezésének során. Megvizsgáltam a tanítás- és tanulásközpontú szemlélet közötti különbségeket, hallgatói eredményességet, együtt-működést, az értékelés és a tanulás céljának fontosságát.

Magyar cím

Az agilis felsőoktatási módszertan kialakításának lehetőségei

Angol cím

Introducing the agile higher education methodology

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Koloszár, László
intézet igazgató, tudományos és kutatási dékánhelyettes, egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-21/17

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Lilla Frisch
Dátum: 16 Jún 2021 14:02
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 10:34
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7934

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet