Baranyai, Mihály (2021) Saint-Exupéry kontra Erasmus – Avagy meddig jó a tanulásban akadályozottak általános iskolai integrációja? MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_BARANYAI_MIHALY_SWLPUF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az általános iskolás tanulók száma hosszú ideje csökken, és a pedagógusok száma is, ám de nagyobb arányban; viszont a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók száma növekszik, és az időskori ráta is. Az SNI tanulók integrációja emelkedőben van, ideértve a tanulásban akadályozottakat is. A tanulásban akadályozottak között gyakoribb a magatartászavar, és a hátrányos helyzetű csoportok is erősen felülreprezentáltak. Éppen ezért mindenféle külön nevelés pedagógiai és etikai kérdés egyben, paradox csapdába ejtve a lehetőségeket. A köznevelés fontossága azonban kiemelkedő, hordozója a gazdasági és társadalmi jövőnek. A szakdolgozat szerzője ebből az állapotból keres valamiféle kiutat. A szakirodalom révén vizsgálja az integráció nemzetközi tapasztalatait, kvalitatív és kvantitatív kutatással pedig a többségi és az SNI-s szülők, valamint a pedagógusok véleményét.
Magyar cím
Saint-Exupéry kontra Erasmus – Avagy meddig jó a tanulásban akadályozottak általános iskolai integrációja?
Angol cím
Saint-Exupéry v Erasmus - How long the integration of students with learning disabilities in primary schools is appropriate
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
FI 21120
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mihály Baranyai |
Dátum: | 03 Nov 2021 15:29 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7711 |
Actions (login required)
Tétel nézet |