Sterkovitz, Izabella (2021) Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken Beilleszkedési-, tanulási-és magatartási nehézségek az óvodapedagógus szemével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Sterkovitz Izabella-Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (721kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom legfőbb célja, hogy betekintést nyerjünk az eltérő fejlődésű gyermekek világába, hiszen sajnos napjainkban egyre több különleges bánásmódot igénylő gyermeket diagnosztizálnak.Úgy gondolom, hogy minden óvodapedagógus számára nagy kihívást jelent, ha ilyen gyermek kerül a csoportjába, éppen ezért tartom fontosnak, hogy minden óvodapedagógus a megfelelő szakmai felkészültséggel és elfogadással fogadja az ilyen gyerekeket. Dolgozatom első felében a BTMN-es gyermekek tüneteinek felismerésén, kezelésén és integrációján van a hangsúly, továbbá a családban, társadalomban való helyükről.Kutatásom fő célja, hogy feltárjam a beilleszkedési-, tanulási- és magatartási nehézségek (BTMN) környezeti hatásait az állapot kialakulására az óvodapedagógusok véleménye alapján és, hogy választ kapjak arra, hogy körülbelül 10 évvel ezelőtt miért volt kevesebb BTMN-es gyermek az óvodákban. Kutatásomban az induktív összefüggés feltáró módszert alkalmaztam. Ezen belül is az írásbeli kikérdezés módszerét és interjút választottam. Az írásbeli kikérdezés módszereként a kérdőíves felmérést választottam, hogy begyűjtsem a lényeges adatokat és ezek összegzésével alátámasszam hipotéziseimet. A kérdőívben szerepelnek nyílt és zárt kérdések így kvantitatív és kvalitatív információkat is nyertem. Az interjút 2 pedagógussal végeztem el hipotéziseim igazolása érdekében.
Magyar cím
Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken Beilleszkedési-, tanulási-és magatartási nehézségek az óvodapedagógus szemével
Angol cím
The identification and treatment of divergently developed children in the kindergarten and other pedagogical stages Difficulties in integration, learning and behavior in the perspective of the nursery teacher
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Izabella Sterkovitz |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:07 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7667 |
Actions (login required)
Tétel nézet |