Trestyén, Dóra (2021) Sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása többségi gyermekekkel óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Trestyén Dóra-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (973kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ez a dolgozat a sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai integrációjáról szól. Leendő óvodapedagógusként azt tapasztalom, hogy jelentősen növekszik a sajátos nevelési igényű gyerekek száma az óvodában. A dolgozatom első felében szakirodalmak segítségével mutatom be a gyógypedagógia rövid történetét, a társadalmi változásokat, amelyek Magyarországra is elértek, az integráció sikeres feltételeit, az integráció előnyeit és hátrányait és a sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelésének irányelveit. A dolgozat második felében a kutatásomat mutattam be. Kutatási célom, hogy megtudjam az óvodai nevelés során sikeresen megvalósul-e az integráció. Vizsgáltam, hogy melyek azok a tényezők, amelyek segítik, illetve nehezítik az integrációt. Kíváncsi voltam az óvónők véleményére az integrált nevelésről. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy az integráció nem minden esetben megvalósítható. Az óvodapedagógusok nincsenek teljes mértkében felkészülve a sajátos nevelési igényű gyerekek sikeres integrációjára. Az intézmények nem rendelkeznek elegendő mennyiségű tárgyi eszközökkel, amelyek segítenék a SNI-s gyerekek fejlesztését.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása többségi gyermekekkel óvodában
Angol cím
The integration of children with special education needs into the mainstream kindergarten system
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Trestyén |
Dátum: | 01 Júl 2021 11:28 |
Utolsó módosítás: | 18 Szep 2023 08:40 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7662 |
Actions (login required)
Tétel nézet |