A család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata

Soós, Veronika (2021) A család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Soós Veronika - A család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata - Szakdolgozat.pdf] PDF
Soós Veronika - A család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (966kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata. Egy kisgyermek életében nagyon meghatározó, hogy mikor kezdik el zenei nevelését. Kodály szerint nemcsak, hogy a magzati korban kell elkezdeni, hanem már az édesanya születése előtt is szükség van erre. Kodályhoz hasonlóan én is úgy gondolom tapasztalataim és tanulmányaim alapján, hogy már a leendő szülőkben fontos elültetni a zene magját, hogy azt tovább adhassák. A család nevelési módszereinek meghatározó szerepe van a korai életszakaszokban, hogy később az intézmények tudjanak mire építkezni. Pedagógus és szülő egymásra vannak utalva, hiszen mit sem ér a szülők áldozatos munkája a zenei nevelésben, ha gyermeküknek olyan pedagógusa/pedagógusai lesznek az intézményekben, aki nem szereti a zenét, aki nem él a zene adta lehetőségekkel. Ugyanakkor, ha a szülő nem foglalkozik otthon a bölcsőde illetve óvoda előtt gyermeke zenei nevelésével, azzal nagyon megnehezíti a kisgyermeknevelő és/vagy az óvodapedagógus munkáját, mert nekik így több év kimaradás után kell a gyermekkel megszerettetni a zenét. Kutatásomban kérdőíves felmérés segítségével kisgyermekes szülők és óvodapedagógusok szokásait és véleményét vártam. Kutatásom célja volt, hogy megtudjam, a szülők hogyan nevelik otthon gyermeküket a zene, az énekek szeretetére, illetve az édesapák mennyire vesznek részt ebben. Fontos kérdéskörnek tartottam, hogy a szülők melyik életszakaszokban foglalkoztak a legtöbbet a gyermek zenei nevelésével, továbbá a gyermekek korai zenei fejlesztésének hiánya milyen hátrányokkal járhat. Mindemellett vizsgáltam, hogy az otthoni környezetből érkező és a korábban bölcsődébe járó gyermekek között milyen különbségek figyelhetőek meg a zenei nevelés terén. Ezenfelül szó esik arról is, hogy a kisgyermekes szülők és óvodapedagógusok miként segítik egymást a zenei nevelésben.

Magyar cím

A család és az intézményi zenei nevelés kapcsolata

Angol cím

The relationship between family and institutional music education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tauber, Anna
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Veronika Soós
Dátum: 30 Jún 2021 15:02
Utolsó módosítás: 19 Szep 2023 09:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7650

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet