A BENEDEK ELEK PEDAGÓGIAI KAR VÉGZŐS ÉS JELENLEG GYAKORNOK HALLGATÓINAK NÉZETEI A PÁLYAKEZDÉSRŐL ÉS A PÁLYÁRA SEGÍTŐ GYAKORNOKI RENDSZERRŐL

Táncsics Zoltánné Leidgeb , Erzsébet (2021) A BENEDEK ELEK PEDAGÓGIAI KAR VÉGZŐS ÉS JELENLEG GYAKORNOK HALLGATÓINAK NÉZETEI A PÁLYAKEZDÉSRŐL ÉS A PÁLYÁRA SEGÍTŐ GYAKORNOKI RENDSZERRŐL. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_táncsicszoltánnéleidgeberzsébet_e4i0me] PDF
szakdolgozat_táncsicszoltánnéleidgeberzsébet_e4i0me
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Évtizedek óta valós probléma, hogy óvodapedagógusok nagy része nem marad a pályán, így az óvodapedagógus társadalom elöregedésének vagyunk tanúi. Az életpályamodell és az ennek részét képező pályára segítő gyakornoki rendszer bevezetése éppen ennek a problémának a megoldását célozta. A kutatásom arra irányult, hogy feltárjam a végzős hallgatók és a gyakornokok nézeteit a gyakornoki rendszerrel kapcsolatban. Azt vizsgáltam, hogy milyen nézetbeli változás történik a még képzésben lévő hallgatók és a már gyakornokságukat töltő pályakezdő óvodapedagógusok szemléletében, amik arra vezetik őket, hogy feladják a hivatásukat. A gyakornoki rendszer 14 éves bevezetése óta betölti – e azt a szerepét, ami a bevezetését indokolta, vagyis azt, hogy a pályára segítés valóban hidat képez – e a képzés és a gyakorlat között és segíti – e a pályán maradást. Az a személyes tapasztalatom, hogy gyakran már a képzés alatt megfogalmazódik bennük az, hogy az életpályamodell és a gyakornoki rendszer bevezetése nagyon megnehezíti a pályakezdést. Ezért igyekeztem feltárni a Benedek Elek Pedagógiai Kar jelenleg végzős és gyakornok hallgatóinak álláspontját, nézeteit, esetleges félelmeit a pályakezdés témájában annak érdekében, hogy a vizsgálat eredményeinek tükrében, mint gyakorlatvezető óvodapedagógus és mentorpedagógus, hatékonyabban, eredményesebben segíthessem a pedagógusjelölteket és a pályakezdőket.

Magyar cím

A BENEDEK ELEK PEDAGÓGIAI KAR VÉGZŐS ÉS JELENLEG GYAKORNOK HALLGATÓINAK NÉZETEI A PÁLYAKEZDÉSRŐL ÉS A PÁLYÁRA SEGÍTŐ GYAKORNOKI RENDSZERRŐL

Angol cím

VIEWS OF INTERNS AND STUDENTS IN THEIR FINAL YEAR OF BENEDEK ELEK FACULTY OF PEDAGOGY ON STARTING A CARRIER AND THE CURRENTLY EXISTING INTERNSHIP PROGRAM

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
külügyi és tudományos dékánhelyettes, egyetemi docen, PhD.

Helyi kari azonosító

e4i0me

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Erzsébet Táncsics Zoltánné Leidgeb
Dátum: 02 Nov 2021 14:07
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 07:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7646

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet