Gergáczné Varga, Andrea (2021) A szövegértés, szövegfeldolgozás fejlesztése és egyéni megsegítése magyar-és történelemórán középiskolások körében. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Gergáczné Varga Andrea - A szövegértés, szövegfeldolgozás fejlesztése és egyéni megsegítése magyar-és történelemórán középiskolások körében - szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
SNI-és BTMN tanuló, tanulási nehézség, zavar, szakértői vélemény: olyan fogalmak, amivel a pedagógusok nagy része nincs tisztában. Dolgozatomban ezeket a fogalmakat tisztázom, bemutatom és jellemzem a tanulási problémákat, ismertetem az SNI-és BTMN tanulók oktatásának törvényi hátterét, továbbá feltárom azokat a nehézsgeket, ami problémát okoz iskolánk SNI- és BTMN tanulóinak a vizsgák teljesítésében. Bemutatom azokat a gyakorlatokat, melyekkel szaktárgyi óráimon fejlesztem a tanulók szövegértési kompetenciáját. Egy 9.es és végzős tanulókkal megírtatott szövegértési feladatlap eredményeit vetem össze és értékelem, melynek célja annak vizsgálata, hogy a bejövő évfolyam diákjai milyen szövegértési szinten vannak, és milyen erdménye van a fejlesztő munkámnak a végzős diákok eredményét tekintve.
Magyar cím
A szövegértés, szövegfeldolgozás fejlesztése és egyéni megsegítése magyar-és történelemórán középiskolások körében
Angol cím
Developing Reading Comprehension and Text Processing Skills with Individual Assistance in Secondary Hungarian and History Classes
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Gergáczné Varga |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:50 |
Utolsó módosítás: | 22 Jún 2021 09:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7614 |
Actions (login required)
Tétel nézet |