Ambrus, András (2021) A norvég és a magyar óvodai nevelés összehasonlító elemzése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_ambrusandrás_A4IQSS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A skandináv intézményesített kisgyermekkori nevelés világszerte általánosan elismert. A kutatás célja, hogy meghatározza a norvég és a magyar rendszer közötti hasonlóságokat és különbségeket, feltárva azok előnyeit és hátrányait. A kutatás azt feltételezte, hogy a skandináv gyerekek a játékuk során nagyobb szabadságot élveznek, mint a magyarok, ezáltal lényegesen magabiztosabbak és önállóbbak. Az összehasonlító elemzés fő forrásaként a két ország óvodáira vonatkozó jogszabályok, a nemzeti alapprogramok és korábbi pedagógiai kutatások szolgálnak. A releváns hazai és külföldi empirikus tanulmányok kritikai értékelése mellett a szakdolgozat nagy hangsúlyt fektet a statisztikai adatok összevetésére, valamint a norvég és a magyar intézményekben szerzett személyes tapasztalatokra is. A vizsgálat főbb következtetései során a norvég óvodai nevelés azon elemeit is feltárja, amelyeket a magyar óvodai nevelési gyakorlatban is hasznosítani, alkalmazni lehetne.
Magyar cím
A norvég és a magyar óvodai nevelés összehasonlító elemzése
Angol cím
The comparative study of the Norwegian and the Hungarian early childhood education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | András Ambrus |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:36 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7592 |
Actions (login required)
Tétel nézet |