Ivánfai-Geröly, Annamária (2021) A zene óvodai szerepe az iskolaérettség tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Ivánfai-Geröly_Annamária.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (807kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja feltérképezni az óvodai zenei tevékenységek szerepét, hangsúlyosságát az óvodáskor iskolát megelőző időszakában, amikor az iskolaérettség kritériumai uralják a szülő-óvodapedagógus kommunikációt. A szakirodalom feldolgozásánál bemutatom, hogyan és milyen mértékben jelenik meg ez a terület az óvodapedagógia múltbéli és jelenlegi meghatározó dokumentumaiban és elveiben. Tanulmányozom a zene széles körben kutatott transzferhatásainak megnyilvánulásait az óvodás korú gyermekeknél, valamint a zenei tevékenységek iskolaérettségre gyakorolt hatását. Saját kutatásom egyrészt a szülők, másrészt az óvodapedagógusok viszonyulását méri fel a nagycsoportos ének, zene, énekes játék, gyermektánc óvodai tevékenység vonatkozásában. Felmérésem kiterjed a pedagógiai munka során használt zenei tevékenységekre, az azokkal végzett tudatos fejlesztésre is. Kutatásom módszereként kérdőíves felmérést alkalmazok a nagycsoportos gyermekekkel rendelkező szülők, illetve a homogén csoportban dolgozó óvodapedagógusok között.
Magyar cím
A zene óvodai szerepe az iskolaérettség tükrében
Angol cím
The role of music in kindergarten in the light of school readiness
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Annamária Ivánfai-Geröly |
Dátum: | 01 Júl 2021 11:26 |
Utolsó módosítás: | 19 Szep 2023 09:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7561 |
Actions (login required)
Tétel nézet |