Horváthné Gyurisán, Szabina (2021) A preventív és intervenciós mentorálás szerepe a pedagógusok pályán maradásában. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Horváthné Gyurisán Szabina_A preventív és intervenciós mentorálás szerepe a pedagógusok pályán maradásában_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A pedagóguspálya összetett és nehéz, a szakmai motiváció megtartása pedig nem csak a pedagógus személyiségi jegyeitől függ. Mivel az elmúlt évtizedekben egyre több pedagógus hagyta el a pályát, úgy gondolom, szükséges volna a mentorálás újabb formáját, az üzleti szférában már sikerrel alkalmazott reciprok hatású reverz mentorálást bevezetni a közoktatási intézményekben is. Kutatásom célja az volt, hogy felmérjem, a soproni technikumban dolgozó pedagógusok körében milyen arányban van jelen a pályaelhagyás veszélye. Az eredmények tükrében azonosítható, hogy mely kiégésre figyelmeztető jelekre érdemes figyelnie a munkaadónak; illetve a közoktatási intézmény mint szervezet mely informális jellemzőire és a pedagógusok mely attitűdjeire érdemes építkezni akkor, amikor preventív vagy intervenciós intézkedésekkel szeretné megelőzni, megakadályozni a munkaadó munkavállalói elvesztését.
Magyar cím
A preventív és intervenciós mentorálás szerepe a pedagógusok pályán maradásában
Angol cím
The Role of Preventive and Interventional Mentoring in Teachers' Retention
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabina Horváthné Gyurisán |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:04 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7560 |
Actions (login required)
Tétel nézet |