A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban

Kurucz, Csilla Boglárka (2021) A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kurucz Csilla Boglárka-A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban - szakdolgozat.pdf] PDF
Kurucz Csilla Boglárka-A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (819kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt tűztem ki célul, hogy megvizsgálom a tanulói portfólió alkalmazásának előnyeit és lehetőségeit a hazai oktatási gyakorlatban. A szakképzésben dolgozó oktatóként a téma iránt az keltette fel érdeklődésemet, hogy 2020-tól számos szakképesítés esetében a portfólió kötelező eleme lett a kimeneti követelményeknek, ezért meg kívántam vizsgálni, hogy a portfóliómódszer miként illeszthető a hagyományos tanítási-tanulási folyamatba. A dolgozat szakirodalmi áttekintése bemutatja a tanulásról alkotott elképzelések változását, a legmodernebb konstruktivista tanulásfelfogás és az ezen alapuló konstruktivista pedagógia alapjait, majd az ellenőrzés, értékelés helyét, szerepét, formáit, fontosságát a tanulási-tanítási folyamatban, a formatív értékelés jelentőségét, lehetséges módszereit, külön kitérve a tanulói portfólió alkalmazásának előnyeire és hátrányaira, formáira, készítésének folyamatára. Szekunder kutatás alapján bemutatja a formális értékelés és a portfólió alkalmazását a hazai oktatási gyakorlatban. A kutatási részben saját primer, kérdőíves kutatásom módszerét és eredményeit mutatom be: a megkérdezett pedagógusok alkalmazzák-e a portfóliót, mint értékelési eszközt, s ha nem, akkor miben látják az akadályokat? A dolgozat egy lehetséges jó gyakorlat bemutatásával zárul: miként lehet beilleszteni a mai oktatási gyakorlatba a portfólió-módszert a vendéglátás-turisztika ágazati alapoktatás területén.

Magyar cím

A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban

Angol cím

Advantantages and possibilities of using student portfolios in the national educational routine

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
adjunktus, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Csilla Boglárka Kurucz
Dátum: 22 Jún 2021 10:06
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:47
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7558

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet