Farkas, Fanni (2021) A pedagógushiány okai Magyarországon, különös tekintettel az óvodapedagógusokra. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Farkas Fanni - A pedagógushiány okai Magyarországon, különös tekintettel az óvodapedagógusokra - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (979kB) |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógushiány kialakulásának kérdésköre egy nagyon összetett jelenség, amelyet a lehető legtöbb oldalról megpróbáltam vizsgálni. A jelenséget nem csupán az anyagi oldalról szabad kutatni, hiszen a pályán éveket eltöltött pedagógusok is döntenek a pályaelhagyás mellett. Az idősebb korosztályt elsősorban a pedagógus előmeneteli-rendszer, a fiatalabb korosztályt a kiégés és/vagy a pályakezdési nehézségek sarkallják a pálya elhagyására. A pedagógustársadalom összetételének vizsgálata nem csak a hivatás elnőiesedését,hanem a szakma elöregedését is bebizonyította. A társadalom egyre nagyobb nyomást helyez a pedagógusokra, illetve az elvárások is egyre csak növekednek. A frissen végzett pedagógusok sokszor el sem helyezkednek hivatásukban, hiszen az alacsony kereseti lehetőség, a hirtelen megnövekedett adminisztrációs feladatok és a felelősségvállalás elbizonytalanítja őket. Kutatásomban a pedagógushiány okainak minél szélesebb körű feltárását tűztem ki célul.
Magyar cím
A pedagógushiány okai Magyarországon, különös tekintettel az óvodapedagógusokra
Angol cím
Reasons for the lack of pedagogue in Hungary, especially for kindergarten teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fanni Farkas |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:04 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:47 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7532 |
Actions (login required)
Tétel nézet |