Hanzséros, Mária (2021) Az IKT használatának lehetőségei az óvodában a pedagógiai programok tükrében. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
HanzsérosMária-Az IKT használatának lehetőségei az óvodában a pedagógiai programok tükrében-diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (823kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az már biztosan kijelenthető, hogy a 21. században a gyerekek és a felnőttek mindennapjainak a részét képezik az IKT eszközök. A kérdés sokkal inkább az, hogy ezeknek a használatát mikor, hogyan és milyen formában kell elkezdni, és ebben a folyamatban milyen mennyiségben és milyen mélységben van szerepe a pedagógusoknak és a szülőknek. A mérték meghatározásánál sem a pedagógusnak, se a szülőknek nincs egyszerű dolga, pedig talán ez lehet mindennek is a kulcsa. Ami biztos, hogy a képernyőidő nem mehet a fejlődés és a fiziológiás szempontból fontos tevékenységek rovására. Ahhoz, hogy az óvodákban minőségi és biztonságos formában történhessen az IKT eszközök használatával való ismerkedés sok tényezőnek kell megvalósulnia: tárgyi feltételek, személyi feltételek, képzések/továbbképzések, szülői szemléletformálás, központi szabályozás/iránymutatás. Dolgozatomban országos mintán vizsgáltam meg, hogy az óvodák pedagógiai programjaiban kap-e szerepet az IKT használata, a digitális kompetencia fejlesztés.
Magyar cím
Az IKT használatának lehetőségei az óvodában a pedagógiai programok tükrében
Angol cím
Possibilities of the use of ICT in kindergarten in light of Pedagogical Programs
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mária Hanzséros |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:04 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 10:32 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7531 |
Actions (login required)
Tétel nézet |