Gyermekek közötti konfliktusok kezelése a pedagógusok megoldási technikáinak figyelembevételével

Fehér, Klaudia (2021) Gyermekek közötti konfliktusok kezelése a pedagógusok megoldási technikáinak figyelembevételével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Fehér Klaudia_Gyermekek közötti konfliktusok kezelése az óvodában a pedagógusok megoldási technikáinak figyelembevételével_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fehér Klaudia_Gyermekek közötti konfliktusok kezelése az óvodában a pedagógusok megoldási technikáinak figyelembevételével_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A konfliktusok hozzátartoznak a mindennapi élethez. Minden életkorban és élethelyzetben megjelenhet, így az óvodában is, ezért nem annak kiküszöbölésére, hanem megelőzésére és hatékony kezelésére kell készen állnia a pedagógusoknak. Az alapvető konfliktuskezelési szokásainkat, technikáinkat a családi szocializáció során szerezzük meg, melyek folyamatos alakítására van szükség a későbbi helyzetek hatékony megoldása érdekében. A konfliktusok tudatos pedagógiai kezelése fontos nevelési eszköz, Fontos, hogy a gyermekek közötti nézeteltéréseket a pedagógusnak mérlegelnie kell és csak szükség esetén kell beavatkoznia, hiszen az elkerüléssel tovább súlyosbíthatja a helyzetet. Kutatásom célja, hogy feltérképezzem a 3-6 éves korú gyermekek között kialakuló konfliktusok gyakoriságát, okait, fajtáit és az óvodapedagógusok erre irányuló kezelési technikáit, a gyermekek közötti konfliktusokról alkotott véleményét, és a kezelésre irányuló motivációikat. A kvalitatív adatfelvétel módszere a kvantitatív kutatást kiegészítő fókuszcsoportos interjúk és a kérdőív. Kutatásom elméleti része mellett óvodapedagógusok véleményét kértem ki kérdőív kitöltés formájában, melyben a konfliktusról alkotott álláspontjukat vizsgáltam, majd vontam le belőle következtetéseimet.

Magyar cím

Gyermekek közötti konfliktusok kezelése a pedagógusok megoldási technikáinak figyelembevételével

Angol cím

The management of conflicts between children taking the educators' solution techniques into consideration

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mundy, Péter
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Klaudia Fehér
Dátum: 22 Jún 2021 09:48
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 13:02
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7527

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet