Kurali, Kinga (2021) A bölcsődék kialakulása és fejlődése az 1970-es 1980-as években és a 21. század elején. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kurali Kinga szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom első felében a bölcsődék kialakulásának és fejlődésének körülményeit vizsgáltam leíró elemzéssel, második felében a jogszabályok és a gyermekkép változását elemeztem, valamint a gondozónők képzését kérdőíves módszerrel. A jogszabályok elemzése során kiderült, hogy a rendszerváltás előtt a rendelet szerint elsősorban a tanácsok, másodsorban az üzemek, illetve együtt hozhattak létre és működtethettek bölcsődéket. A tanácsi rendszer után megjelentek az önkormányzati és a magán fenntartású bölcsődék is. A fejlődés évei alatt főként egészségügyi végzettséggel helyezkedtek el a bölcsődékben. A kérdőívem alapján, fordulatok évei alatt 2 féle képzésre volt lehetőség: szakiskolai és szakközépiskolai. A képzettek aránya emelkedett. A végzettek elégedettek voltak az oktatókkal, gyakorlatvezetőkkel és összeségében a képzéssel is. Az egészségügyi ágazathoz tartozott, majd a később induló OKJ képzéssel a szociális ágazathoz került. Napjainkban már diplomát adó alapképzésre (Ba) is van lehetőség.
Magyar cím
A bölcsődék kialakulása és fejlődése az 1970-es 1980-as években és a 21. század elején
Angol cím
The Foundation and Development of Day Nurseries in the 1970ies, the 1980ies and the Beginning of the 21. Century
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Kinga Kurali |
Dátum: | 22 Jún 2021 10:03 |
Utolsó módosítás: | 22 Jún 2021 10:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7494 |
Actions (login required)
Tétel nézet |