A gyermekkori személyiség megismerése a mese eszközeivel A kisgyermeknevelők és a mese kapcsolata

Pap, Edit (2021) A gyermekkori személyiség megismerése a mese eszközeivel A kisgyermeknevelők és a mese kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Pap Edit.docx.pdf] PDF
Szakdolgozat Pap Edit.docx.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (381kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során szerettem volna a mese témakőrében kutatást végezni. Az elméleti ismereteket minél pontosabban igyekeztem ismertetni a dolgozat során. Kitértem az első vonalon a gyermekek fejlődésére, hogyan alakulnak ki az érzelmeik. Igyekeztem minden időszaknak a méhen belüli fejlődéstől kezdve leírni a legfontosabb állomásait. Fontos, hogy a születés előtti szakaszban lévő történések is nagyban befolyásolják a születés utáni életet. Ezen tényezők mellett a mesével kapcsolatos ismereteket is fontosnak tartottam. Több szempontból is lejegyeztem az ezzel kapcsolatos információkat. Kitértem a legfontosabb gyermekkori konfliktusokra, amiken való átkelésen segít a mese a gyermeknek. Az örömelv és a valóság elv közötti különbség megismerése ugyan olyan fontos, mint az ödipális konfliktusok megértése. A gyermekben millió folyamat játszódik le, és mindig tudni kell a szülőnek és a kisgyermek nevelőnek erre, hogyan is kell reagálni. Tudni kell melyek azok a mesék, amik a legkisebb korosztály számára alkalmasak, amik segítenek nekik eligazodni az élet nehézségei között. A kutatásom során a kisgyermeknevelők szempontjából szerettem volna vizsgálódni. A kérdőívem során olyan kérdéseket igyekeztem feltenni, amivel képet kapok arról, hogyan állnak a mesék világához. A kitöltések által komplex képet kaphattam arról, hogy hogyan működik a kisgyermeknevelők a gyerekek és a mese együttesen. Megtudhattam mit gondolnak a mese erejéről a kisgyermeknevelők, melyek a gyermekek kedvenc meséi. Ezek mellett, hogy mekkora készlettel rendelkeznek a bölcsődék, és mennyire befolyásolja a kapcsolatot egy-egy mesélési alkalom. A szemléltetés világában is szerettem volna eligazítást kapni.

Magyar cím

A gyermekkori személyiség megismerése a mese eszközeivel A kisgyermeknevelők és a mese kapcsolata

Angol cím

The recognition of childhood personality through tales The tie between infant educators and tales

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Attila
Egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Edit Pap
Dátum: 02 Nov 2021 14:01
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 09:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7438

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet