Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései

Török, Fanni (2021) Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Török Fanni (TLKIZJ) - Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései.pdf] PDF
Török Fanni (TLKIZJ) - Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témájaként az iskolába lépés, a szociális képesség és az érzelmi intelligencia kérdésköreit tártam fel. Az intézményben eltöltött éveim során figyeltem fel arra, hogy a gyermekek az iskolába lépés időszakában nem csak az értelmi, fizikális problémák végett lesznek iskola éretlenek, sokkal inkább a szociális képességek, illetve a pszichés készségei alapján tűnnek éretlennek az iskolába lépéshez. Ezért a kutatásomat ebben a témakörben végeztem. A képességfelmérő vizsgálat és az arra alapuló fejlesztési tevékenység folyamata az óvodában volt a kiindulási pontom. Ezen belül foglalkoztam az óvoda és az iskola átmenetének problémáival is. Ennek érdekében, hogy ez minél zökkenőmentesebb legyen, folyamatosan tudatosítjuk és készítjük fel a gyermekeket arra, hogy hamarosan kezdődik az iskolai oktatás.Az óvodai mindennapokban kiemelt helyen van a gyermekek szociális viselkedése, illetve az érzelmi intelligencia. Ezért ezt a két kiemelt képességet is részleteztem szakirodalmi alátámasztással, hiszen a kutatásom szempontjából elengedhetetlen volt. Beigazolódott, hogy a mai generáció számára nagyobb hangsúlyt kell fektetni a szociális készségek és az érzelmi intelligencia fejlesztésére. Az óvodai évek során sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni ezeknek a területeknek a fejlesztésére a napi tevékenységek során. A gyermekek az óvodai lét során, napi szinten találkoznak a játék során olyan fejlesztő technikákkal, módszerekkel, feladatokkal, amik ezeket a területeket fejlesztik, segítik.Fontosnak tartottam, hogy ezt a témát dolgozzam fel, hiszen az óvodában egyre több olyan gyermek van, akiknek szükségük van arra, hogy ezeket a területeket segítsük.

Magyar cím

Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései

Angol cím

Relationships between school entry, social immaturity, and emotional intelligence

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Fanni Török
Dátum: 02 Nov 2021 14:01
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7433

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet