Grieszler, Zita (2021) Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Grieszler Zita - Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül - szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (358kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola óvodapedagógusaként immár 11. éve tapasztalom, hogy a szülők családok, hogyan élik meg az óvodáskor végét, a szabad iskolaválasztás lehetőségét. Sok kérdés merül fel a szülőkben, a kollégákban, gyakori a bizonytalanság. Természetes, hogy a szülőkben akár aggodalmat, féltő izgalmat, várakozást is ébreszt, és természetesen bizonytalanságot is. Egyre gyakoribbak a nyelvi és kommunikációs zavarok, lemaradások a megkésett beszédfejlődés, fóbiák, kitolódik a szobatisztaság elérésének időszaka. Az iskolában gyakori a motiváció hiánya, gyakoriak a részképesség gyengeségek, mely gyakran teljesítménydeficithez vezet, illetve gyakoriak a magatartási és viselkedésproblémák is. Minden kisgyermekes család életében eljön az a várva várt időszak, amikor a gyermek kilép az óvoda óvó-védő öleléséből és elindul az iskolába. Sok családban nem megy ez a folyamat zökkenőmentesen. Ezért a gyermek komplex fejlődésének segítése, az elmaradások felismerése és megfelelő segítség biztosítása a legfontosabb. Szakmai módszertani tudásomra alapozva próbáltam kollégáimmal felépíteni az iskolai előkészítő programunkat, a prevencióra fektetve a hangsúlyt, már az óvodában elkezdtük a gyerekek egyéni és kiscsoportos prevenciós fejlesztését, hiszen fontos, hogy iskolaérett gyermeket engedjük tovább az iskolába. Az iskolaérett gyermek tudja majd a mindennapi feladatokat, akadályokat megfelelően teljesíteni. Kiemelten kezeljük intézményen belül az óvoda-iskola átmenet segítését, építését ezzel is megkönnyítve a gyermekeknek és a családok számára a váltást.
Magyar cím
Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül
Angol cím
Planning and implementing of the kindergaten-school transition in our institution
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zita Grieszler |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:50 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:58 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7432 |
Actions (login required)
Tétel nézet |