Csortos, Renáta (2021) A bölcsődében előforduló játékszerek és játékeszközök elemzése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Csortos Renáta Krisztina-A bölcsődében előforduló játékszerek és játékeszközök elemzése-szakdolgozat pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájával és a kutatásommal elsősorban pontosabb képet szeretnék adni a csecsemő- és kisgyermeknevelőknek az adott korosztály számára megfelelő játékeszközökről, játékszerekről. Ezeket az eszközöket pontosan kategorizálom, hogy mely életkori szakaszokban melyek a legideálisabbak. Ezzel segítem a tájékozódást abban, hogy milyenfajta játékeszközök álljanak rendelkezésre a csoportszobákban, és milyenekkel rendelkeznek ma a bölcsődék. Végig fogom vezetni a csecsemőkorra és a kisgyermekkora jellemző élettani, érzelmi és testi változásokat, melyeket részletesen bemutatok. A játék definíciója mellett a legfontosabb jellemzőit felsorakoztatva a leghíresebb játékelméletekre is részletesen kitérek, valamint a játéktevékenység változásait vezetem végig egészen kisiskolás korig. Szót ejtek a legfontosabb játéktípusokról, illetve játékeszközökről is. A válaszok elemzése után azt a következtetést vontam le, hogy a hazai bölcsődei csoportokra az jellemző, hogy a játékeszközöket igyekeznek az életkornak megfelelően összeválogatni, mind méretükben, mind pedig súlyukban megfelelnek az adott korosztály számára. Az előforduló játékok optimálisan, széles spektrumban fejlesztik a gyermekek képességeit, valamint hozzájárulnak a fantáziájuk fejlődéséhez. Elegendő időt, helyet biztosítanak a szabad játéktevékenységéhez, a játékok többsége társas jellegű, melynek segítségével kívánják fejleszteni a gyermekek szociális érzékenységét. Szakdolgozatom másik fontos kérdése a mai modern játékszerekre irányult, az adatok kiértékelése során egyértelmű volt az, hogy a mai játékok fejlesztő hatásáról nagyon megoszlik a vélemény; vannak olyanok, melyek képesek arra, hogy elősegítsék a gyermek megfelelő kognitív fejlődését, és vannak olyanok is, melyek semmilyen mértékben nem tudják támogatni azt. Nagyon fontos, hogy a kevesebb néha több a játékszerek esetében is, hiszen meg kell adni a lehetőséget a gyermeknek arra, hogy ő maga a képzeletének megfelelően használja a játékot, amellyel szemben elvárás, hogy az hogy egyszerű, de esztétikailag szép legyen, és a valóságot hűen tükrözze.
Magyar cím
A bölcsődében előforduló játékszerek és játékeszközök elemzése.
Angol cím
The analysis of creche play equipments and toys.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Renáta Csortos |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:46 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7392 |
Actions (login required)
Tétel nézet |