Stencinger, Brigitta (2020) Marketing eszközök alkalmazása az OTP Bank Nyrt. példáján keresztül. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-20_17.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban bemutatom Magyaroroszág egyik legnagyobb bankjának a marke-tingkommunikációs eszközeit, amely az OTP Bank Nyrt. Célkitűzésem az volt, hogy a marketing eszközöket bemutassam és ezt követően kutatásommal alátámasszam az elméleti vonatkozásokat. Elméleti vonatkoztatásban szakirodalmakkal, internetes forrásokkal, szer-vezeten belüli információkkal támasztottam alá munkámat. Kitérek a marketing mix alko-tóelemeire, majd ezt követően elemzem a marketing kommunikáció alfajait. A téma terje-delmessége miatt törekedtem az elemzéseim eredményeit hangsúlyozni és részletesen is-mertetni. Kutatásom során, arra a kérdésre kerestem választ, hogy a Bank által alkalmazott marketingkommunikációs és ügyfélkezelési módszerek, hogyan hatnak a bank ügyfeleire. A kérdőíves vizsgálatot az OTP Bank ügyfelei töltötték ki. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a pénzintézet eredményesen műkö-dik az ügyfelek többsége meg van elégedve a szolgáltatásokkal és az ügyintézés minőségé-vel. Fő vonatkoztatásban megállapítható, hogy a Banknak fejlődési irányvonalaira szükség van. A papírmentes ügyintézés teljes mértékű bevezetése képezhetné a fejlődési lépcsőfok prioritását. Valamint az internetbankos felület innovációjára is szükség lenne. A folyamato-san fejlődő világban elengedhetetlen a folyamatos fejlődés, amelynek a középpontjában az ügyfélelégedettség a fő célpont. A digitalizáció eredményeképpen a fiókokba betérő ügy-félszám jelentős mértékben csökkenni látszik, így a bankfiókok szerepe tanácsadói szemlé-letűvé válik. Az OTP Bank Nyrt. további fejlesztései a pénzintézet anyagi ráfordításaival járna, viszont úgy gondolom, hogy megéri befektetni az innovációba. Ennek következtében a bankfiókba betérő ügyfelek elégedettsége növelhető lehetne, illetve a papírmentes ügyinté-zés a környezetet is kímélné. Véleményem szerint a primerkutatásom is alátámasztja az in-nováció szükségességét. Az embereknek életük során több meghatározó pénzügyi döntés-sel is szembe kell nézniük és ezeket a döntéseket a banki szakértőkkel, azaz bank közvetlen arcaival tudják biztonságosan végezni.
Magyar cím
Marketing eszközök alkalmazása az OTP Bank Nyrt. példáján keresztül
Angol cím
The Marketing tools application trough the OTP Bank example
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-20/17
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brigitta Stencinger |
Dátum: | 21 Jan 2021 09:11 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7200 |
Actions (login required)
Tétel nézet |