Sugár, Tamás János (2020) A válságok hatása a személyautók értékesítésére a nyugat-dunántúli régióban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-20_69.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztásomat leginkább személyes érdekeltségem, illetve az idei évben kialakult pandémiás helyzet indokolja. Fontosnak tartom, hogy az autóipart, azon belül is az értékesítési részét megfelelően tudjam vizsgálat alá vonni, ugyanis a GDP jelentős részét ez a szektor biztosítja a világ legtöbb országában. Kutatómunkámban éppen ezért a válságok hatásait elemzem az értékesítés szempontjából. Ezt az ország nyugat-dunántúli részére összpontosítva végzem el a 2008-as válság, valamint az idei évben kialakult visszaesésre leszűkítve. Ennek érdekében elkészítem a téma elméleti hátterét, illetve szekunder és primer kutatást is végzek annak érdekében, hogy több szempontból is meg tudjam vizsgálni az adott kérdést. A szakirodalmi áttekintésben bemutatom az általam legfontosabbnak ítélt gazdasági válságokat, részletesebben kitérve kialakulásuk főbb okaira, illetve hatásaikra a világ működésére. Ezt követően az autóipar fejlődésének főbb mérföldköveit mutatom be a kezdetektől az elektromos autózás kialakulásáig. Szekunder kutatásomban olyan értékesítőket kérdezek meg az értékesítésben általuk tapasztaltakról, akik már a 2008-as válság idején is értékesítői munkát végeztek ugyanannál a cégnél. Emellett saját tapasztalataimmal, illetve statisztikai elemzésekkel vizsgálom az utóbbi időben megfigyelhető gépjárműértékesítéssel kapcsolatos sajátosságokat. Ezt követően az itt megfogalmazott hipotéziseimet primer kutatással próbálom alátámasztani kérdőíves módszer segítségével. Célom az, hogy egy komplex képet tudjak nyújtani az értékesítésben látott folyamatokról, amelyek a visszaesések hatására felerősödtek. Dolgozatom legvégén a primer és szekunder kutatásommal kapcsolatos legfontosabb megállapításaimat fogalmazom meg az általam felállított hipotézisek segítségével. Ennek eredményeképpen legfontosabb javaslataimat mutatom be annak kapcsán, hogy az értékesítők mikét tudják befolyásolni a vásárlói döntést az autóvásárlás terén, illetve milyen módon tudnak a következő időszakokban bekövetkező válságokra reagálni.
Magyar cím
A válságok hatása a személyautók értékesítésére a nyugat-dunántúli régióban
Angol cím
The impact of crises on the sale of automobiles in the Western Transdanubia region
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-20/69
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tamás János Sugár |
Dátum: | 21 Jan 2021 09:11 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 09:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7194 |
Actions (login required)
Tétel nézet |