Bischof, Annamária (2020) Komplex tehetségfejlesztő program kidolgozása a Soproni Széchenyi István Gimnáziumban a logikai-matematikai képességterületen – különös tekintettel az informatika tantárgyi területre. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_bischofannamaria_AZD83I.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A Soproni Széchenyi István Gimnázium informatika tanáraként szembesültem azzal, hogy az iskolában hiányoztak a tehetséggondozás és -fejlesztés strukturált keretei. Ezért szakdolgozatom célkitűzése tehetségfejlesztő program kidolgozása volt az intézmény számára informatika tantárgyból. Kvalitatív kutatómunkám három fő részre tagolódott. Az első részben feltártam, hogy miért és hogyan befolyásolták az oktatásban a tanórák keretében folyó informatika tehetséggondozói tevékenységet a 2012-es és 2020-as NAT és Kerettantervek. Ehhez kapcsolódóan kidolgoztam egy javaslatot a digitális kultúra tanórák keretében zajló fejlesztésre és tehetséggondozásra a 11. és 12. évfolyamokon, a 2020. évi NAT adta differenciálási lehetőséggel. Önálló kutatásom második részfejezetében bemutattam a gimnázium nyelvi előkészítő képzésének kiváltására 2018-ban készült (de meg nem valósult) tervezetet, illetve a 2020 szeptemberétől elinduló innovatív nyelvi osztály működésének alapelveit. Majd javaslatot dolgoztam ki a képzési struktúra további fejlesztéseként egy matematika-informatika emelt szintű képzés létrehozására. Kutatásom harmadik részfejezetében kidolgoztam a korábban megszűnt tehetséggondozó informatika szakkör újraindításához szükséges fejlesztési programot. Abstract As a computer science teacher at the Széchenyi István Grammar School in Sopron, I was confronted with the lack of a structured framework for talent management and development in the school. Therefore, the aim of my dissertation was to develop a talent development program for the institution regarding the subject of informatics. My qualitative research work was divided into three main parts. In the first part, I explored why and how the 2012 and 2020 National Core Curriculum (NCC) and Framework Curricula influenced IT talent management activities in education as part of lessons. In this connection, I created a proposal for the development and talent management of digital culture lessons in grades 11 and 12, taking advantage of the differentiation opportunities provided by the NCC 2020. In the second subchapter of my research, I presented the draft created in 2018 (but not implemented) to replace the language preparatory training of the grammar school, and the basic principles of the operation of the innovative language programme starting in September 2020. Moreover, a proposal was introduced to further develop the Mathematic-IT advanced training. In the third part of my research, I established a development program necessary for the restart of the discontinued extracurricular IT activities.
Magyar cím
Komplex tehetségfejlesztő program kidolgozása a Soproni Széchenyi István Gimnáziumban a logikai-matematikai képességterületen – különös tekintettel az informatika tantárgyi területre
Angol cím
Elaboration of a complex talent development program at the Széchenyi István Grammar School in Sopron in the field of logic-mathematics skills - with regards to the subject IT
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Annamária Bischof |
Dátum: | 02 Szep 2020 13:45 |
Utolsó módosítás: | 02 Szep 2020 13:45 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7126 |
Actions (login required)
Tétel nézet |