Böröczki, Eszter (2020) A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Böröczki_Eszter_A_hazai_nyelvoktatás_kettőssége_az_idegennyelvi_kommunikáció_elsődleges_szerepe_a_vizsgakövetelmények_figyelembe_vétele_mellett_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban egy olyan aktuális témáról írok, ami szorosan kötődik a pedagógusi munkámhoz. A kommunikáció szerepe a nyelvtanításban az anyanyelvi kommunikációs készséggel is összefüggésben van, ezért több tényező vizsgálatát is szükségesnek éreztem. Az oktatás terén bekövetkező változások fokozottan figyelembe veszik a motiváció, a kreativitás, a differenciálás fontosságát. Mivel a nyelvhasználat és az agyműködés összefüggése biológusok fontos kutatási területe, szükségesnek éreztem e témakörben is felhasználni szakirodalmat. Nyelvtanítás esetében ugyan hangsúlyos szerepet kap a kommunikációs készség fejlesztése, azonban a diákok számára ezenkívül a nyelvvizsgára vagy érettségire készülés is ösztönzőleg hat. A nyelvtanár felelőssége megtalálni azt az egyensúlyt, ami egyrészt elvezeti a tanulókat a sikeres vizsgáig, másrészt viszont magabiztos idegennyelv-használókká teszi őket. Kérdőív kitöltésével segített hozzá 24 kollégám ahhoz, hogy matematikai elemzőmódszer segítségével képet kapjak arról, mi jellemzi a hazai idegennyelv-oktatást. A hipotézisemnek megfelelően elsődleges szempont az idegennyelvi kommunikáció elsajátíttatása a vizsgakövetelmények szem előtt tartásával, és mindehhez kreatív, innovatív módszerek alkalmazása jellemzi a felmérés szerint a magyarországi idegennyelv-tanítást.
Magyar cím
A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett
Angol cím
Duality of language teaching in Hungary: the primary role of communication in a foreign language with consideration of examination requirements
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Böröczki |
Dátum: | 29 Aug 2020 08:31 |
Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 14:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7104 |
Actions (login required)
Tétel nézet |