A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett

Böröczki, Eszter (2020) A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Böröczki_Eszter_A_hazai_nyelvoktatás_kettőssége_az_idegennyelvi_kommunikáció_elsődleges_szerepe_a_vizsgakövetelmények_figyelembe_vétele_mellett_szakdolgozat.pdf] PDF
Böröczki_Eszter_A_hazai_nyelvoktatás_kettőssége_az_idegennyelvi_kommunikáció_elsődleges_szerepe_a_vizsgakövetelmények_figyelembe_vétele_mellett_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy olyan aktuális témáról írok, ami szorosan kötődik a pedagógusi munkámhoz. A kommunikáció szerepe a nyelvtanításban az anyanyelvi kommunikációs készséggel is összefüggésben van, ezért több tényező vizsgálatát is szükségesnek éreztem. Az oktatás terén bekövetkező változások fokozottan figyelembe veszik a motiváció, a kreativitás, a differenciálás fontosságát. Mivel a nyelvhasználat és az agyműködés összefüggése biológusok fontos kutatási területe, szükségesnek éreztem e témakörben is felhasználni szakirodalmat. Nyelvtanítás esetében ugyan hangsúlyos szerepet kap a kommunikációs készség fejlesztése, azonban a diákok számára ezenkívül a nyelvvizsgára vagy érettségire készülés is ösztönzőleg hat. A nyelvtanár felelőssége megtalálni azt az egyensúlyt, ami egyrészt elvezeti a tanulókat a sikeres vizsgáig, másrészt viszont magabiztos idegennyelv-használókká teszi őket. Kérdőív kitöltésével segített hozzá 24 kollégám ahhoz, hogy matematikai elemzőmódszer segítségével képet kapjak arról, mi jellemzi a hazai idegennyelv-oktatást. A hipotézisemnek megfelelően elsődleges szempont az idegennyelvi kommunikáció elsajátíttatása a vizsgakövetelmények szem előtt tartásával, és mindehhez kreatív, innovatív módszerek alkalmazása jellemzi a felmérés szerint a magyarországi idegennyelv-tanítást.

Magyar cím

A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett

Angol cím

Duality of language teaching in Hungary: the primary role of communication in a foreign language with consideration of examination requirements

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár, Gabriella
egyetemi docens, Phd.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Böröczki
Dátum: 29 Aug 2020 08:31
Utolsó módosítás: 21 Feb 2023 14:41
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7104

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet