Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában

Schermann , Szófia Eszter (2020) Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Schermann Szófia Eszter - Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában - szakdolgozat.pdf] PDF
Schermann Szófia Eszter - Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Fontos, hogy környezetünk, természetünk tisztelete már kiskortól elkezdjen beivódni a gyermekek lelkébe. Véleményem szerint lényeges, hogy intézményes keretek között is minél több információ birtokába jussanak a gyermekek a környezeti nevelés illetve - lehetőség szerint - az erdőpedagógia segítségével. Ezáltal már gyermekkorban elkezd kialakulni a környezetbarát attitűdjük. Az erdei iskolának kiemelt szerepe van abban, hogy társadalmunkat egyre inkább a környezettudatos életvitel felé terelje. Erdészeti szempontból is fontos, hogy egy olyan generáció nevelődjön ki, akik szemében az erdőgazdálkodás szükséges és elfogadott. Ahogy azt mindenki tapasztalhatja, a mai fiatal generációt az elektronikai eszközök foglalkoztatják leginkább, így a legtöbb gyermek egy burokban éli életét. Szakdolgozatom készítése során igyekeztem minél nagyobb rálátást kapni és adni arra, hogy mennyire ismert az erdőpedagógia fogalma az óvodapedagógusok körében, hogyan viszonyulnak a környezeti neveléshez. Nem utolsó sorban pedig arra, hogy mennyire érdekeltek az erdei óvoda/iskola témakörében. Tapasztalataikra támaszkodva arról szerettem volna tájékoztatást kapni, hogy milyenek a visszajelzések a szülők és óvodások részéről. Érdekelt, hogy a városi vagy falusi óvodákból látogatnak többen erdei iskolát. Kíváncsi voltam, hogy a pedagógusok életkora és a pályán töltött idő mennyire befolyásolja hozzáállásukat a környezeti neveléshez. Úgy gondolom, hogy kutatásom kedvező eredményekkel zárult, hiszen összességében a válaszadók lelkesek és kifejezetten támogatók az erdei iskolával és környezeti neveléssel szemben. Azonban elszomorító, hogy a válaszadók többsége még nem hallott az erdőpedagógia fogalmáról. Bízom benne, hogy ez idővel változni fog, hiszen nagy szükségünk van arra, hogy újra rácsodálkozzunk, milyen valódi értékeket kínál a természet és közvetlen környezetünk.

Magyar cím

Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában

Angol cím

Environmental education in kindergarten with forest pedagogy

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hartl, Éva
intézetigazgató, egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szófia Eszter Schermann
Dátum: 23 Jún 2020 13:48
Utolsó módosítás: 02 Már 2023 07:39
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6614

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet