Schermann , Szófia Eszter (2020) Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Schermann Szófia Eszter - Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Fontos, hogy környezetünk, természetünk tisztelete már kiskortól elkezdjen beivódni a gyermekek lelkébe. Véleményem szerint lényeges, hogy intézményes keretek között is minél több információ birtokába jussanak a gyermekek a környezeti nevelés illetve - lehetőség szerint - az erdőpedagógia segítségével. Ezáltal már gyermekkorban elkezd kialakulni a környezetbarát attitűdjük. Az erdei iskolának kiemelt szerepe van abban, hogy társadalmunkat egyre inkább a környezettudatos életvitel felé terelje. Erdészeti szempontból is fontos, hogy egy olyan generáció nevelődjön ki, akik szemében az erdőgazdálkodás szükséges és elfogadott. Ahogy azt mindenki tapasztalhatja, a mai fiatal generációt az elektronikai eszközök foglalkoztatják leginkább, így a legtöbb gyermek egy burokban éli életét. Szakdolgozatom készítése során igyekeztem minél nagyobb rálátást kapni és adni arra, hogy mennyire ismert az erdőpedagógia fogalma az óvodapedagógusok körében, hogyan viszonyulnak a környezeti neveléshez. Nem utolsó sorban pedig arra, hogy mennyire érdekeltek az erdei óvoda/iskola témakörében. Tapasztalataikra támaszkodva arról szerettem volna tájékoztatást kapni, hogy milyenek a visszajelzések a szülők és óvodások részéről. Érdekelt, hogy a városi vagy falusi óvodákból látogatnak többen erdei iskolát. Kíváncsi voltam, hogy a pedagógusok életkora és a pályán töltött idő mennyire befolyásolja hozzáállásukat a környezeti neveléshez. Úgy gondolom, hogy kutatásom kedvező eredményekkel zárult, hiszen összességében a válaszadók lelkesek és kifejezetten támogatók az erdei iskolával és környezeti neveléssel szemben. Azonban elszomorító, hogy a válaszadók többsége még nem hallott az erdőpedagógia fogalmáról. Bízom benne, hogy ez idővel változni fog, hiszen nagy szükségünk van arra, hogy újra rácsodálkozzunk, milyen valódi értékeket kínál a természet és közvetlen környezetünk.
Magyar cím
Erdőpedagógiával a környezeti nevelésért az óvodában
Angol cím
Environmental education in kindergarten with forest pedagogy
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szófia Eszter Schermann |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:48 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 07:39 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6614 |
Actions (login required)
Tétel nézet |