Kreisz, Krisztián József (2020) A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK STRATÉGIAI TERVEZÉSE A MAGYAR BIZTONSÁGTECHNIKA PIACÁN. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KNL-20_06.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témaválasztásában az játszott döntő szerepet, hogy egy magyar biztonságtechnikai nagykereskedésben dolgozom, mint vállalkozási igazgató. A témaválasztást követően több sikeres szakmabeli vállalkozás vezetőjével beszélgettem arról, hogy hogyan alkalmazzák a stratégiai tervezést vállalkozásaik mindennapos irányítása során. Célkitűzéseimnek megfelelően bemutattam a magyarországi kis- és középvállalkozók piaci szektorát és jelentőségüket a magyar gazdaságban. A stratégiát, mint fogalmat elemeztem, ismertettem a stratégia menedzsment egyes aspektusait és sajátosságait. A stratégia tervezés alapjait tisztáztam, továbbá bemutattam azokat az elemző módszereket, amely elő tudja segíteni a döntéshozókat a tervezési és kontrolling feladataik során. Ezen módszerek közül a Balanced Scorecard elnevezésű, mutatószám rendszerrel foglalkoztam részletesebben. Elemeztem a magyar biztonságtechnikai piacot. Az előző évek gazdasági adatai alapján megállapítottam, hogy egy folyamatosan bővülő, viszont magas CFI indexel rendelkező piac. Az ágazaton belül definiáltam és kategorizáltam a vállalkozásokat főtevékenységük alapján. Elemeztem, hogy az egyes profitorientált vezetői döntések miként tudják befolyásolni és gyökeresen megváltoztatni az egész szektor működési rendszerét. Bemutattam az I-Sec Biztonságtechnikai Kft -t, amely meghatározó szerepet tölt be a hazai biztonságtechnikai nagykereskedések között. A vállalkozás életútján keresztül megfigyelhetünk azokat a vezetői döntéseket, amelyek ugyan olyan arányban képesek jó és rossz hatással lenni a vállalkozás életére. Az I-Sec Kft. -nél alkalmazott elemzési módszerek alkalmazásával és a céges mutatószámok használatával elemeztem a vállalkozás jelenlegi helyzetét. A dolgozatom témakutatása rávilágított arra a megállapításra, hogy a stratégiai tervezés már a legkisebb vállalkozásnál is elengedhetetlen. A gyakorlat azt mutatja viszont, hogy a kisebb cégek esetében csak nyomokban, mint egy elérendő cél, vagy hitvallás jelenik meg a stratégia tervezés. A nagyobb vállalatok esetében viszont jellemző, hogy a tervezési folyamatokhoz előszeretettel alkalmazzák a dolgozatomban bemutatott elemzési módszereket, hogy a döntéshozók felkészülten tudjanak megalapozott, a vállalkozás számára hosszútávon is kedvező és jövedelmező döntéseket hozni.
Magyar cím
A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK STRATÉGIAI TERVEZÉSE A MAGYAR BIZTONSÁGTECHNIKA PIACÁN
Angol cím
Strategic planning of small- and medium-sized enterprises in the Hungarian security technology market
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-20/06
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztián József Kreisz |
Dátum: | 24 Szep 2020 10:42 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 10:26 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6586 |
Actions (login required)
Tétel nézet |