Frigyné Kiss, Éva (2020) Óvodából iskolába - Az átmenet problémáinak vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
FRIGYNÉ KISS ÉVA. Óvodából iskolába-Az átmenet problémáinak vizsgálata.szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (606kB) |
Absztrakt (kivonat)
Pedagógiai munkám során mindig is foglalkoztatott az óvoda iskola átmenet kérdése. Dolgozatommal az volt a célom, hogy az átmenetben érintettek (szülők, pedagógusok, szakemberek) átfogó képet kaphassanak a gyakorlatban felmerülő problémákról. Kutatásomban olyan szülőket kérdeztem meg, akik ebben a témakörben érintettek voltak. Szakdolgozatomban a kérdőíves módszert és az interjút használtam. Arra kerestem a választ, hogy milyen szempontok fontosak a szülőknek gyermekük intézményes nevelése során. Az iskolaérettség fogalmát gyógypedagógussal végzett interjú során boncolgattam. Hipotéziseim között szerepelt, hogy a szülőket milyen mértékben befolyásolja gyermekük iskolaválasztásakor az intézmények feltételrendszere, ill. a pedagógusok személyisége.Az eredmények megerősítettek abban, hogy nekünk pedagógusoknak is keresnünk kell azokat a lehetőségeket, melyek segítségével rugalmassá tehetjük ezt az időszakot az óvodából iskolába kerülő kisgyermekek számára.
Magyar cím
Óvodából iskolába - Az átmenet problémáinak vizsgálata
Angol cím
From Kindergarten to Primary School-Research on the Problems of the Transition
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Éva Frigyné Kiss |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:38 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6507 |
Actions (login required)
Tétel nézet |