Óvodáskorú gyermekek gyógytestnevelés helyzetének vizsgálata

Magyar, Petra (2020) Óvodáskorú gyermekek gyógytestnevelés helyzetének vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Magyar Petra- Óvodás korú gyermekek gyógytestnevelés helyzetének vizsgálata-szakdolgozat.pdf] PDF
Magyar Petra- Óvodás korú gyermekek gyógytestnevelés helyzetének vizsgálata-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat az óvodai gyógytestnevelésről írtam, így elsősorban tisztáztam a gyógytestneveléshez köthető alapfogalmakat, mint a testkultúra, egészség, prevenció és a rehabilitáció. Ezután a gyógytestnevelés fogalmát, feladatát és célját fogalmaztam meg. A következő részben a gyógytestnevelés területeit taglaltam. Külön részben írtam arról, hogy a gyógytestnevelő pedagógusnak mi mindent kell tudnia, továbbá a leggyakoribb elváltozásokat, amelyek előfordulnak óvodás korban. Kifejtettem a helytelen testtartás négy fajtáját, és a leggyakoribb elváltozást is, a lábboltozat-süllyedést. Kutatásom során azt szerettem volna megtudni, hogy a jelenkorban milyen a helyzete az óvodai gyógytestnevelésnek. Szerettem volna mélyebben belelátni, hogy a gyógytestneveléshez értő óvodapedagógusok megfelelő ismeretekkel rendelkeznek. Továbbá, hogy az óvodai gyógytestnevelés órán mennyire fontos a tanár kreativitása, aktivitása. Kíváncsi voltam arra is, hogy egy-egy foglalkozáson rendelkeznek a tanárok és az óvodások célnak megfelelő eszközökkel. Kutatásomban ki szerettem volna arra is térni, hogy a pedagógus és szülő viszonya mennyire befolyásolja az óvodás gyermek fejlődését. Szerettem volna az óvodáskorú gyermekek szüleinek a figyelmét felhívni arra, hogy milyen fontos és nagy jelentőséggel bír a gyógytestnevelés, akár az elváltozások megelőzésében, továbbá helyreállításában. A kutatás végére mindegyik hipotézisem bebizonyosodott, melyeket részletesebben kifejtek az összegzésben.

Magyar cím

Óvodáskorú gyermekek gyógytestnevelés helyzetének vizsgálata

Angol cím

In examination of adapted physical education in preschool children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
intézetigazgató, oktatási dékánhelyettes, egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Petra Magyar
Dátum: 25 Jún 2020 11:03
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 09:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6506

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet