„DISZESEK” A SZAKKÉPZÉSBEN: RÉSZKÉPESSÉG ZAVAROS TANULÓK SZAKKÉPZÉSI ÉS TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉGEI

Kapás, István (2020) „DISZESEK” A SZAKKÉPZÉSBEN: RÉSZKÉPESSÉG ZAVAROS TANULÓK SZAKKÉPZÉSI ÉS TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉGEI. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of KAPÁS ISTVÁN_fh0792_DIZSESEK A SZAKKÉPZÉSBEN_DIPLOMAMUNKA.pdf] PDF
KAPÁS ISTVÁN_fh0792_DIZSESEK A SZAKKÉPZÉSBEN_DIPLOMAMUNKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom vizsgált területe a szakképzésben részképességzavarral diagnosztizált tanulók tanulási, továbbtanulási lehetőségei a részképesség zavarok csoportosításán, leírásán, továbbá a jogszabályi háttér és statisztikai adatok, valamint a pedagógusszerep bemutatásán keresztül. A Központi Statisztikai Hivatal 2018/2019 évi oktatási adatai szerint a 416.400 középfokú oktatás nappali rendszerű képzéseire beiratkozottak több mint a fele a szakképzés valamelyik ágában tanul (szakgimnázium, szakközépiskola, szakiskola). A magyar gazdaságnak égető szüksége van a jól képzett szakemberekre. Ezt az igényt fogalmazza meg a Szakképzés 4.0 stratégia. Ennek az igénynek a kielégítése nagy feladatot ró a szakképző intézményekre. Az igény teljesítését nehezíti az évről évre növekvő SNI, BTMN tanulók aránya. Diplomamunkám felvetése, hogy a segítő, támogató pedagógusmagatartás mennyiben mozdítja elő a részképességzavarral diagnosztizált diákok képzési lehetőségeit. Kvalitatív kutatás, strukturált interjúk segítségével igyekeztem következtetéseket levonni, hogy a mentoráló pedagógiai attitűd jelenléte, milyen hatással lehet a „diszes” tanulók önértékelésére, szakmai önmegvalósításukra, majd későbbi kiteljesedésükre.

Magyar cím

„DISZESEK” A SZAKKÉPZÉSBEN: RÉSZKÉPESSÉG ZAVAROS TANULÓK SZAKKÉPZÉSI ÉS TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉGEI

Angol cím

Dyslexic Students in Vocational Education The Possibilities of Students with Complex Learning Disorders in Vocational and Higher Education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Játék- és szabadidőszervező-tanár (MA)
BPK - Pedagógiatanár (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): István Kapás
Dátum: 22 Jún 2020 14:15
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:59
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6504

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet