Katona, Eszter (2020) Az óvodáskori szorongás csökkentésének pedagógiai lehetőségei. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Katona Eszter- Az óvodáskori szorongás csökkentésének pedagógiai lehetőségei- szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (530kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szorongás az egyik olyan mentális betegség, mely felnőttek és gyermekek esetében egyaránt jelen lehet. Gyermekként a fejlődés természetes velejárójaként is megjelenhet, de egyes esetekben komolyabb dolog is állhat a háttérben. A szorongás negatívan befolyásolhatja a gyermekek viselkedését, fejlődését, ezért fontos, hogy megfelelő, professzionális segítséget kapjanak a nehézségeik leküzdésére. A kutatásomban azt szerettem volna feltérképzeni, hogy milyen módon járulhatnak hozzá ehhez az óvodapedagógusok, célom volt, hogy megismerjem milyen pedagógiai eszközök állnak rendelkezésre a szorongás csökkentésére az óvodában.A kutatásomban kérdőívek voltak segítségemre, ezek alapján sok információt szerezhettem a kitöltő óvodapedagógusok segítségével a témában. A szakdolgozatomban kitérek a szorongás fogalmi meghatározására, okaira, tüneteire is, illetve olyan módszerekre, gyakorlati ötletekre, melyek az óvodai mindennapokban megvalósíthatók, alkalmazhatók a szorongás csökkentése érdekében.
Magyar cím
Az óvodáskori szorongás csökkentésének pedagógiai lehetőségei
Angol cím
The pedagogical opportunities regarding the reduction of anxiety in kindergarten
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Katona |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:42 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 13:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6439 |
Actions (login required)
Tétel nézet |