Ozsvári, Erika (2020) Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Ozsvári Erika Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel Sazkdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségeit vizsgáltam az óvodás korosztályban. Célom az volt, hogy feltérképezzem, hogy az óvodapedagógus milyen szintű ismeretekkel rendelkeznek a témában, figyelnek-e tudatosan az EQ fejlesztésére, valamint milyen tevékenységek alkalmával valósítják meg fejlesztését. Vizsgáltam, hogy felfedezhető-e különbség a művészeti óvodába járó gyermekek és az egyéb pedagógiai programmal működő intézményt látogató gyermekek érzelmi intelligenciáját meghatározó viselkedés mutatói között. Kutatásomhoz két kérdőívet készítettem, a pedagógusokhoz szóló űrlapon nyitott és zárt kérdéseket alkalmaztam, a gyermekekre vonatkozó kérdőíven 10 fokú skálán jelölhették válaszaikat a kitöltők. Vizsgálatom eredményeképpen megállapítottam, hogy az óvodapedagógusok nagy része nem rendelkezik részletes ismeretekkel az érzelmi intelligenciáról és fejlesztésének lehetőségeiről, de meglévő alapismereteikre építve tudatosan figyelnek fejlesztésére. Az eredmények megmutatták, hogy nincs jelentős különbség a művészeti óvodába és az egyéb programmal működő óvodába járó gyermekek érzelmi intelligenciája tekintetében.
Magyar cím
Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel
Angol cím
Developing emotional intelligence with tools of the art
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erika Ozsvári |
Dátum: | 25 Jún 2020 10:59 |
Utolsó módosítás: | 25 Jún 2020 10:59 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6438 |
Actions (login required)
Tétel nézet |