Molnár Vadkerti, Erika (2020) Kisgyermekkori okoseszköz-használat pro és kontra. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Molnar.Vadkerti.Erika.szakdolgozat-Kisgyermekkori.okoseszkoz-hasznalat.pro.es.kontra.2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az ENSZ becslése szerint világszerte minden negyedik óvodáskorú gyermek rendszeresen használ okoseszközt. A tabletek, okostelefonok pillanatok alatt furakodtak be a legkisebbek szabadidejébe és ma már a legnépszerűbb játékok mellett, mint a kisautók, a babák, vagy a LEGO, ott van a táblagép is. Vajon milyen hatása van az okoseszköz-használat a gyermekek személyiségfejlődésére? Meg lehet álltani a kicsik körében egyre nagyobb teret nyerő digitalizációs folyamatot? Egyáltalán meg kell állítani, vagy elég szabályozni? És mit szólnak ehhez a szülők? A támogatás a jó megoldás, esteleg a tűrés? És vajon a teljes tiltással meg lehet óvni az esetleges negatív következményektől a kicsiket? A szakdolgozat fő része a 620 fős minta alapján készített online felmérés kiértékelése, amely, ha nem is tekinthető reprezentatívnak, az azt kitöltő nagy számú, óvodáskorú gyermeket nevelő szülő miatt átfogó és ugyancsak elgondolkodtató képet fest arról, hányan, mennyit és mire használják a mai 3-6 éves magyar gyerekek az okoseszközöket.
Magyar cím
Kisgyermekkori okoseszköz-használat pro és kontra
Angol cím
Pros and Cons of Smart Device Usage in Early Childhood
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
FI21120
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erika Molnár Vadkerti |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:45 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6436 |
Actions (login required)
Tétel nézet |