Kalugyer, Nóra (2020) Az óvodapedagógiai kompetenciák az eltérő fejlődésű gyermekek esetében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kalugyer Nóra- Az óvodapedagógiai kompetenciák az eltérő fejlődésű gyermekek esetében- szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az óvodapedagógiai kompetenciákat vizsgálom az eltérő fejlődésű gyermekek esetében. A téma aktualitását tekintve elmondható, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek száma jelentősen megnövekedett. A szakdolgozatom első részében eddigi tanulmányaim, tapasztalataim és a szakirodalom alapján ismertetem az óvodás korú gyermekek lélektani sajátosságait, az éltérő fejlődés -ezen belül is a sajátos nevelési igényű, valamint a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek- fogalmi meghatározásait és tipológiáját, továbbá ismertetem még a gyógypedagógiai integrációt. A fogalmak tisztázása után bemutatom, elemzem az óvodapedagógiai munkát egy SNI gyermek esetében. Kérdőíves vizsgálatban kutatom az óvoda nevelőtestületének érzelmi megközelítését, szakmai felkészültségét az integrációs folyamatban.
Magyar cím
Az óvodapedagógiai kompetenciák az eltérő fejlődésű gyermekek esetében
Angol cím
Pre-school teaching competencies in cases of developmental delay
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Nóra Kalugyer |
Dátum: | 22 Jún 2020 14:15 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 07:01 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6424 |
Actions (login required)
Tétel nézet |