Kiss-Kovács, Adrienn (2020) Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.KKA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a kora gyermekkori matematikai nevelés tevékenységeivel, a matematikai nevelés elemeivel, tartalmával foglalkozom. A téma kapcsán az első kérdésem: vajon mennyire megfelelő a nagycsoportos gyermekek matematikai tudása. Ennek felmérésére játékos tesztet készítettem a szülői kérdőíveken belül. A kiértékelés nagyon pozitív eredményt mutatott. Kérdőíveimet az objektív kép érdekében külön készítettem szülőknek, óvodapedagógusoknak és tanítóknak. A kérdőíveket papír alapon juttattam el az érintett csoportok tagjaihoz és zárt illetve nyílt kérdéseket egyaránt alkalmaztam. Fontos kérdés volt számomra, milyenek a szülői attitűdök a gyermek matematikai ismeretbővítésével kapcsolatban. Ezek szintén pozitív eredményt hoztak, a szülők számára fontos gyermekük matematikai ismereteinek bővítése. Kérdésként merült fel az is, hogyan látják az óvodapedagógusok a gyermekek matematika ismeretének bővítéséhez lehetőséget biztosító tevékenységekbe ágyazott matematikai tartalmat. Az óvodapedagógusok többsége elegendőnek tartotta ezt a formát, ám kisebb csoportlétszámokkal és segítők igénybevételével javítana a differenciáltabb nevelésen. A tanítók azonban nagy százalékban közepesre értékelték a gyermekek matematikai tudását az iskolába lépéskor. Készen állnak-e a nagycsoportos gyermekek az iskolai életük megkezdésére? A három megkérdezett csoport hogyan vélekedik az iskolaérettségről, a gyermekek iskolába meneteléről. Úgy gondoltam, a szülők jelentős többsége aggodalommal néz az új kihívás elébe. Felvetésem helyessége beigazolódott, így helyén való volt az egyik legfontosabb kérdés a helyzet megoldásának alternatívájaként. Vajon van-e igény egy iskola előkészítő osztály bevezetésére? A kapott válaszok mindhárom csoport részéről nagyon magas arányban vélték jó megoldásnak ezt a lehetőséget. Így a kutatási eredmények komoly jelzés értékkel bírnak a gyermekek iskolába lépését illető jelenlegi rendszerre nézve.
Magyar cím
Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok
Angol cím
Early childhood mathematics education, mathematics games
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
BVI2X5
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Adrienn Kiss-Kovács |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:42 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 10:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6384 |
Actions (login required)
Tétel nézet |