Kovács-Szabó, Beatrix (2020) Külső világ tevékeny megismerése környezeti- és matematikai műveltségtartalommal, egy környezettudatos "Zöld Óvodában". BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kovács-Szabó Beatrix-Külső világ tevékeny megismerése...-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Analitikus dokumentumelemzésre épülő kutatásom tartalma, egy Mese-akadályverseny realizálása, a „Zöld jeles napok” tükrében, a Föld, Víz, Madarak és Fák napja alkalmából. Továbbá, a matematikai műveltségtartalommal egyszerre fellelhető, környezeti nevelés, gyermekekre kifejtett hatásának vizsgálata, egy környezettudatos, „Zöld Óvodában”, valamint az óvodapedagógus szerepe a megvalósulási folyamatban. A cél, az óvodáskorú gyermekek környezettudatos magatartásformálása, amely hatásosabb, amennyiben a gyermek nemcsak hall róla, hanem meg is tapasztalja, részesévé is válik. A Víz fontossága, takarékos felhasználása, vízben élő állatok, növények védelme, a Föld védelmének ismerete, tudatosítása, és a Madarak, Fák védelmének fontossága, tisztelete, természetvédelmi szabályok megismerése. A jeles és „zöld” napok tevékeny megélésével örökérvényű értékek közvetítése valósul meg. A gyermekek kellő információt gyűjthetnek környezetükről, a körülöttük lévő élővilágról, azok szépségéről és védelméről. Következtetésként, teljesítménybeli különbségek észlelése történt meg, a csoportok között. Azon gyermekek, akik mindennapjaik során, igazán játékon keresztül ismerkednek meg a különböző környezeti- matematikai műveletekkel, jobban, hatékonyabb eredménnyel teljesítettek. Megvalósítandó feladatként érzékeltetném, a környezettudatos és matematikai szemlélettel tarkított események beépítését más óvodapedagógus szakember, éves szintű foglalkozástervezéseinek folyamatába.
Magyar cím
Külső világ tevékeny megismerése környezeti- és matematikai műveltségtartalommal, egy környezettudatos "Zöld Óvodában"
Angol cím
The actively getting to know of the external world, with environmental and matematical content of literacy, is in the eco-green kindergarten
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Beatrix Kovács-Szabó |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:43 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6327 |
Actions (login required)
Tétel nézet |