Mesics, Rebeka (2020) Kisgyermekkori mozgásos és tánctehetségek a szülők és a táncoktatók szemszögéből. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (546kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egyetemi tanulmányaim során látószögembe került az óvodáskorú gyerekek tehetséggondozásának fontossága. Életemben a tánc, mint művészeti tevékenység és fejlesztési módszer lényeges szempont volt. A táncfoglalkozások alkalmával tapasztalatot nyertem, hogy e cselekvés nemcsak a szociális készség fejlesztésére szolgál, hanem önmagunk kifejezésére, érzelmeink kimutatására, tevékenységi körünk kiszélesítésére. Ezek alapján határoztam el, hogy szakdolgozatomban az óvodai tánc, mint tehetséggondozási eszköz témáját és lehetőségeit mutatom be. A korai tehetséggondozás során a gyermekeknek lehetőségük adódik arra, hogy kipróbálhassák magukat az adott foglalkozásokon. Valamint a pedagógusoknak és a szülőknek is remek eszköz arra, hogy felismerjék a gyermekek esetleges tehetségét, amely fejlesztése a további életszakaszokban eredményesen kivitelezhető. Az óvodai életszakaszban kezdődik a gyermekek szociális készségének fejlődése. A tánc remek szociális készségfejlesztő eszköz, hiszen nemcsak egyéni, hanem társas időtöltés is. Ami a szocializációs folyamatban sarkalatos kérdés.
Magyar cím
Kisgyermekkori mozgásos és tánctehetségek a szülők és a táncoktatók szemszögéből
Angol cím
Dance and motoric talents in early childhood from the parents' and teachers' aspects
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Rebeka Mesics |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:45 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6316 |
Actions (login required)
Tétel nézet |