Patak, Viktória (2020) Az óvodás gyermekek rajzfejlődésének elemzése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Patak Viktória-Az óvodás gyermekek rajzfejlődésének elemzése-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szabadrajzok által sok mindent megtudhatunk, hiszen a rajz egy olyan kifejezőeszköz mely alapján képet kaphatunk a gyermek belső világáról és fejlettségi szintjéről egyaránt. A mai világban a gyermekek, egyre kevesebb időt szánnak maguktól rajzolásra. Emiatt azon gyerekeknek, akik kevesebbet rajzolnak, szem-kéz koordinációjuk, finommotorikájuk fejletlenebb, nem tudják a helyes ceruzatartás módját. Sokszor a gyermekek azért nem rajzolnak maguktól, mert fantáziaviláguk fejletlenebb, ami miatt nem tudják, hogy mit rajzoljanak, vagy éppen nem tudják elképzelni azt, hogy amit a valóságban láttak, hogyan ábrázolják a papíron, mivel sajnos sokszor minta alapján rajzolnak. Fantáziaviláguk fejlettségének azonban nagy szerepe van a szabadrajzok témájának kiválasztásában és az ábrázolás módjában. Fontos azonban, hogy sok tényezőt figyelembe kell vennünk, mielőtt véleményt alkotunk egy gyermek rajzáról. A témát, a tartalmat, az esetleges élményhátteret, a kidolgozottság fokát, a színhasználatot, az adott környezeti tényezőket illetve az életkort is egyaránt. Dolgozatomat ezek figyelembevételével készítettem.
Magyar cím
Az óvodás gyermekek rajzfejlődésének elemzése
Angol cím
Analysis of drawing development in preschool children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Patak |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:46 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:13 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6306 |
Actions (login required)
Tétel nézet |