Az élőszavas mesélés és a digitális adaptációk hatása az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésében

Kiss, Szabina Éva (2020) Az élőszavas mesélés és a digitális adaptációk hatása az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kiss Szabina Éva - Az élőszavas mesélés és a digitális adaptációk hatása az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésében- Szakdolgozat. pdf..pdf] PDF
Kiss Szabina Éva - Az élőszavas mesélés és a digitális adaptációk hatása az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésében- Szakdolgozat. pdf..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az a szó, hogy mese biztosan mindenki számára ismerős. A mesélés elengedhetetlen kisgyermekkorban és hatalmas szerepe van az anyanyelvi nevelésben, a verbális kommunikációban, az érzelmi intelligencia fejlesztésében, melyben mind a családnak, mind a pedagógusoknak nagy szerepe van.Sajnos azt tapasztalom, hogy a mai gyerekek sok időt töltenek televízió, számítógép vagy egyéb audio-vizuális eszköz előtt. Az élőszavas mesélést háttérbe szorította az egyre növekvő digitális világ. A digitális eszközök ismerete és használata az óvodás korosztálynak ma már nem jelent gondot. Sok mese és meseadaptáció is található a világhálón, melyek a mai gyerekek számára is vonzóbbak lehetnek. De megtartható-e az aranyközépút az élőszavas mesélés és a digitális világ között? Nekünk felnőtteknek a felelősségünk, hogy a gyermekek elé olyan digitális tartalmak kerüljenek, melyek egészséges fejlődésükben nem okoznak kárt. Szakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a mai felgyorsult, média orientált világban mekkora jelentősége maradt még az élőszavas mesélésnek. Primer kutatásom során óvodáskorú gyermekek szüleit kérdeztem meg a család olvasási, mesélési és mesenézési szokásairól.

Magyar cím

Az élőszavas mesélés és a digitális adaptációk hatása az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésében

Angol cím

The Effects of Live Storytelling and Digital Adaptions on the Healty Development of Preschool Children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár, Csilla
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabina Éva Kiss
Dátum: 22 Jún 2020 13:56
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6298

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet