Az Információs és Kommunikációs Technológiák hatása kisgyermekkorban

Baki, Bianka (2020) Az Információs és Kommunikációs Technológiák hatása kisgyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Baki Bianka-Az Információs és Kommunikációs Technológiák hatása kisgyermekkorban-szakdolgozat.pdf] PDF
Baki Bianka-Az Információs és Kommunikációs Technológiák hatása kisgyermekkorban-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

AZ INFORMÁCIÓS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK HATÁSA KISGYERMEKKORBAN, című dolgozatomban olyan, a mindennapjainkban előforduló kérdésekre kerestem a válaszokat, melyek minden kisgyermekes család életében felmerülnek, előfordulhatnak. Ez a téma számomra, mint leendő óvodapedagógus, aki minden nap azokkal a gyermekekkel foglalkozik majd, akik a digitális világba születtek, nagyon aktuális és elgondolkodtató egyaránt. A kutatásom célja az volt, hogy megválaszolást nyerjenek azok a gondolatok, amik a választott témámmal kapcsolatban foglalkoztatnak, és amelyekkel úgy gondolom, hogy én és a kollégáim is egyaránt hasznos, hiteles információkhoz juthatunk, amelyet majd munkánk során is alkalmazni/használni tudunk. A kutatásom előre meghatározott hipotéziseken alapult, a minta összetétele azon szülők voltak, akiknek gyermeke 3-6 év közötti életkorba tartozik és okoseszközöket használ. A kutatásom önkéntesen, személyesen kiadott kérdőívekkel készült el. A kutatásomhoz összesen 60 db, a szülők által kitöltött kérdőívet használtam fel. Induktív összefüggésfeltáró módszert alkalmaztam és kvantitatív elemzést végeztem. A szülők a kérdőívben lehetőséget kaptak néhány mondatban kifejteni a véleményüket a témával kapcsolatban, melyből párat szakdolgozatomban be is mutattam. Akadt olyan vélemény is, mely szerint megöli a gyermekek kreativitását, de összességében elmondható, hogy ebben a korosztályban népszerűek ezek az eszközök, de csak az ésszerűség keretein belül engedélyezik a szülők a használatot. A szülők által kitöltött kérdőívekből azt tapasztaltam, hogy szinte az összes háztartásban megtalálható a televízió, illetve a különböző okoseszközök valamelyike. A válaszok alapján mind a szülők, mind pedig a gyermekeik rendszeresen használnak IKT eszközöket. A gyermekek szempontjából magasan az okostelefonok használata "győzött". Ez az eszköz a legelterjedtebb ebben az életkorban. Mesenézésre, internetes játékok használatára alkalmazzák a digitális kütyüket. Az, hogy mennyi időt tölthetnek a gyerekek ezekkel az eszközökkel, az a válaszok alapján a családoktól függ-van olyan gyermek, aki mindennap, de akad olyan is, aki hetente csak párszor használhatja a kütyüket. Kutatásom, véleményem szerint az óvodapedagógusok számára is hasznos információkat nyújt erről az új, felgyorsuló világról, melyben már nagyon fontos szerepet kapnak az okoseszközök minden életszakaszban. Nem utolsó sorban ajánlanám kutatásomat a szülőknek, családoknak, leendő szülőknek, mert számos hasznos információt, tanácsot, új ismereteket tartalmaz, melyek segíthetnek eligazodni az okoseszközök világában.

Magyar cím

Az Információs és Kommunikációs Technológiák hatása kisgyermekkorban

Angol cím

The effect of the information and communication technology in childhood

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Katona, György
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Bianka Baki
Dátum: 23 Jún 2020 13:31
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 08:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6291

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet