Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel

Koók, Ilona (2020) Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Koók Ilona- Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel -szakdolgozat.pdf] PDF
Koók Ilona- Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel -szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (930kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az érzelmi intelligencia témájával foglalkoztam, s ezen belül az empátia kérdéskörét fejtettem ki. Kitértem ezek fontosságára, kiemeltem jelentőségét a pedagógiai munkában, illetve fejlesztésének hangsúlyosságát. Az érzelmi intelligencia fejlesztésének eszközei közül a zenével foglalkoztam kiemelten, kitértem a zene személyiségre gyakorolt hatására. Szakdolgozatom célja, hogy felhívja a figyelmet az érzelmi intelligencia fontosságára, hiszen a magas szintű empátiás képesség elengedhetetlen a sikeres pedagóguspályához. Célom továbbá, hogy kiemeljem a zene, a zenei tevékenykedés fontosságát, különösen a személyiségre gyakorolt pozitív hatását, ezzel is ösztönözve pedagógus hallgatókat, pedagógusokat arra, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a zenei nevelésre, a gyermekek zenei ösztönzésére. Kutatásomban Mark Davis Interperszonális Reaktivitás Index elnevezésű személyiségtesztje segítségével vizsgáltam óvodapedagógus-hallgatók empátiáját, s ennek összefüggését zenei képzettségükkel. A kutatásom eredményeiből az vonható le, hogy azok a hallgatók rendelkeznek a legmagasabb szintű empátiás képességgel, akik amatőr szinten foglalkoznak zenével, játszanak hangszeren, őket követik a zeneiskolai képzettséggel rendelkező hallgatók, a legalacsonyabb értékeket pedig a zenei képzettséggel nem rendelkező, zenével nem foglalkozó hallgatók érték el. Kutatásom eredményeiből arra következtethetünk, hogy a zene pozitívan befolyásolja az empátiás képességet.

Magyar cím

Az érzelmi intelligencia fejlesztése művészi eszközökkel

Angol cím

Development of emotional intelligence by art tools

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Révész, József
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ilona Koók
Dátum: 25 Jún 2020 10:35
Utolsó módosítás: 25 Jún 2020 10:36
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6258

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet