Mórocz, Tímea (2020) Matematikai fejlődés és nevelés koragyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_MT_KÉSZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (817kB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyermek fejlődése során rengeteg információhoz jut elsősorban a környezetéből, az őt körülvevő személyektől. Élete első időszakában a legfontosabb szerepet az édesanyja tölti be, majd ahogy telnek az évek kiegészül az anya szerepe egy másodlagos személlyen, ez pedig először a kisgyermeknevelő, majd az óvodapedagógus, végül pedig a tanár. A felnőtt feladata felhívni a gyermek figyelmét az őt körülvevő környezet számára fontos információira. A felfedezése akkor teljesedik ki egy gyermeknek, amikor feláll két lábra, és elindul, kezei szabadok lesznek, így azokkal is tud már vizsgálódni. Nagyon fontos az ingergazdag, nyugodt környezet számára, ennek biztosítása a szülő , kisgyermeknevelő, óvodapedagógus feladata. Ezeknek a felfedezéseknek köszönhetően a gyermek már az első hónapoktól kezdve találkozik a matematikával. Erre tértem ki a kutatásomban, hogy a gyermeki világban hol bújkálnak ezek a matematikai tartalmak. Vajon tudják- e a szülők mit is értünk ebben az időszakban matematika alatt? Értve ezt mind kisgyermekkorban, mind pedig óvodás korban. Vagy milyen elvárásaik vannak a szülőknek a nevelőkkel, pedagógusokkal szemben, milyen tudást adjanak át gyermeküknek? Bölcsődés korú gyermekek szüleinek , illetve óvodás korú gyermekek szüleinek készítettem kérdőívet, mely alapján születtek érdekes eredmények is. Voltak olyan pontok, ahol nagy kontraszt született bizonyos vélemények belül, de mondhatom , hogy többnyire reálisan és tisztán vélekednek a szülők ebben a témában. Amit egy kicsit hiányolok , az az igazi szülő fejjel való gondolkodás. Mindössze egy anyuka adott olyan válaszokat, aki nem szakszerűen gondolkozott, hanem mindennapi cselekvéseket hozott példának matematikai tartalomra. Ebből vártam volna többet. Erre szerettem volna rávilágítani a kérdőíveim alapján a szülőket.
Magyar cím
Matematikai fejlődés és nevelés koragyermekkorban
Angol cím
Mathematical development and education in early childhood
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tímea Mórocz |
Dátum: | 23 Jún 2020 12:00 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6207 |
Actions (login required)
Tétel nézet |