Matematikai fejlődés és nevelés koragyermekkorban

Mórocz, Tímea (2020) Matematikai fejlődés és nevelés koragyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_MT_KÉSZ.pdf] PDF
Szakdolgozat_MT_KÉSZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (817kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermek fejlődése során rengeteg információhoz jut elsősorban a környezetéből, az őt körülvevő személyektől. Élete első időszakában a legfontosabb szerepet az édesanyja tölti be, majd ahogy telnek az évek kiegészül az anya szerepe egy másodlagos személlyen, ez pedig először a kisgyermeknevelő, majd az óvodapedagógus, végül pedig a tanár. A felnőtt feladata felhívni a gyermek figyelmét az őt körülvevő környezet számára fontos információira. A felfedezése akkor teljesedik ki egy gyermeknek, amikor feláll két lábra, és elindul, kezei szabadok lesznek, így azokkal is tud már vizsgálódni. Nagyon fontos az ingergazdag, nyugodt környezet számára, ennek biztosítása a szülő , kisgyermeknevelő, óvodapedagógus feladata. Ezeknek a felfedezéseknek köszönhetően a gyermek már az első hónapoktól kezdve találkozik a matematikával. Erre tértem ki a kutatásomban, hogy a gyermeki világban hol bújkálnak ezek a matematikai tartalmak. Vajon tudják- e a szülők mit is értünk ebben az időszakban matematika alatt? Értve ezt mind kisgyermekkorban, mind pedig óvodás korban. Vagy milyen elvárásaik vannak a szülőknek a nevelőkkel, pedagógusokkal szemben, milyen tudást adjanak át gyermeküknek? Bölcsődés korú gyermekek szüleinek , illetve óvodás korú gyermekek szüleinek készítettem kérdőívet, mely alapján születtek érdekes eredmények is. Voltak olyan pontok, ahol nagy kontraszt született bizonyos vélemények belül, de mondhatom , hogy többnyire reálisan és tisztán vélekednek a szülők ebben a témában. Amit egy kicsit hiányolok , az az igazi szülő fejjel való gondolkodás. Mindössze egy anyuka adott olyan válaszokat, aki nem szakszerűen gondolkozott, hanem mindennapi cselekvéseket hozott példának matematikai tartalomra. Ebből vártam volna többet. Erre szerettem volna rávilágítani a kérdőíveim alapján a szülőket.

Magyar cím

Matematikai fejlődés és nevelés koragyermekkorban

Angol cím

Mathematical development and education in early childhood

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes, egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Tímea Mórocz
Dátum: 23 Jún 2020 12:00
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 07:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6207

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet