Szécsi, Gábor (2015) Kereskedelmi és társadalmi változások az információs technológia korában. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
Microsoft Word
Marketing szakdolgozat_2015.05.07_diplomamunka.doc Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
|
Microsoft Word
Marketing szakdolgozat_2015.05.07_első oldalak.doc Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja, hogy bemutassa a klasszikus érékesítési metódusok modern tech-nológiai vívmányok általi megváltozását, a piaci szereplők szerepének átalakulását, a világ általános felgyorsulásának fokozatos lépcsőit. Legelőször egy STEEP elemzés által megvizsgálásra kerülnek az egyes külső ténye-zők. Ezen belül a legnagyobb hangsúlyt a technológia kapja, mivel annak folyamatos fej-lődése a változás meghatározó mozgatórugója. Az elemzés által megismerjük a fogyasztók kor szerinti megoszlását, az egyes korok közötti legfőbb eltéréseket, az egyes csoportokra jellemző vásárlási szokásokat. Bemutatom az IT-eszközök és az internet fokozatos térhódítását, a mobileszközök felgyorsuló térnyerését, és ezzel együtt a kereskedelemben bekövetkező változások kap-csolatát. Nemzetközi kitekintést teszünk a fejlett, nyugati országokra, az EU-ra, a közös valutára, a magyarországi-EU kapcsolatokra, valamint a legjobban fejlődő régióra; a Távol-Kelet államaira, legfőképp Kínára. Szó esik a környezet szerepéről, a megnövekedett energiaigény kiszolgálása kapcsán az alternatív energiaforrásokról, a környezettudatosság-ról. Külön fejezet tárgyalja a klasszikus termelési módokat, a korai sztenderdizálást, a tömegtermelést leváltó egyedi termékre vonatkozó igényt. A XX. századot meghatározó tudományág, a kereskedelem, a közgazdaságtan, és a marketing határán elhelyezkedő tudomány, a gazdaságföldrajz segítségével bemutatom, mennyire jelentős is volt a megfelelő helyszín kiválasztása, milyen korlátai voltak az érté-kesítésnek, milyen vevőkörre, milyen árbevételre számíthatott egy-egy komplexum. Értelmezem az e-business, az e-commerce, és az e-procurement kifejezések mögötti tevékenységeket, az azok közötti egyes összefüggéseket. A nemzetközi kitekintésben több, a long tail modellt sikerrel használó céget ismerte-tek, akik működésükkel gyökeresen megváltoztatták a klasszikus elosztó-rendszert, a megszokott disztribúciót, és az ügyfél-kezelést. Emellett mindannyian valami olyan szol-gáltatást vezettek be, mely korábban példátlan sikereket hozott a vállalatnak. Közelebbi bepillantást kapunk a hazai e-kereskedelembe, feltérképezzük a meghatá-rozó szereplőket, pályájukat, és sikerük titkait. Végezetül a magyar másodlagos (C2C) piac elmúlt 15 évének történetén megyünk végig, ahol végigvesszük az egyes szereplőket, azok történetét, a megváltozott tulajdonosi szerepköröket, illetve az egyes portálok mai helyzetét, a piac átalakulását.
Magyar cím
Kereskedelmi és társadalmi változások az információs technológia korában
Angol cím
Changes in commerce and society in the days of information technology
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Vezetés-szervezési és Marketing Intézet (megszűnt: 2015.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gábor Szécsi |
Dátum: | 14 Júl 2015 10:29 |
Utolsó módosítás: | 14 Júl 2015 10:29 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/62 |
Actions (login required)
Tétel nézet |